• سه شنبه, 28 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

برداشت آزاد: کند همجنس با همجنس پرواز

برداشت آزاد: کند همجنس با همجنس پرواز

اخیراً حضرت عمر زاخیلوال وزیر اسبق مالیه دولت، سفیر دولت غنی در پاکستان و نماینده خاص غنی در پاکستان به هرات سفر کرده و در کنار دید و بازدیدهای سیاسی و غیر سیاسی که داشت، به دیدار مولوی مجیب انصاری نیز شتافت.

او در خصوص دیدار با ملا انصاری نوشته: امروز درهرات در دیدار با عالم جیّد کشور مولانا مجیب الرحمن انصاری واعضای محترم شورای مردمی حوزه جنوب غرب روی مسایل ملی بخصوص فرصت‌های صلح، حفظ، اصلاح و تحکیم نظام و نقش علماء درقضایای بزرگ ملی بحث نمودیم.

این دیدار کذایی در حالی صورت گرفته که چندی پیش مولوی انصاری شدیداً علیه نظام تاخته و آن را مردود و مرتد و غیر اسلامی و متحد کفار و مفسد خوانده و بر ضرورت مبارزه مسلحانه علیه آن فتوا صادر کرد. ملا انصاری کارمندان دولت را نیز مرتد خوانده و گفت که آنان نیز شریک مفاسد و جرایم صورت گرفته از سوی دولت و نظام هستند.

این ملا رادیکال علیه کتله عظیمی از جمعیت کشور که شیعیان هستند و در طول اعصای و قرون در کنار باشندگان اهل سنت این سرزمین نزدگی مسالمت آمیز و برادرانه داشته‌اند، به تندی تاخته و تلاش کرد که تفرقه اندازی کند و سناریوی جنگ شیعه و سنی را پیاده سازد.

پرسش این است که آیا دیدار با ملایی که چنین دیدگاه‌هایی علیه نظام و مردم این سرزمین دارد و از هر حرکت و کلام و موضع او تفرقه و نفاق و کدورت و سناریوی خارجی برای نفاق می‌بارد، اقدام درست و بجایی است یا خیر، آن هم از سوی کسی که مامور بلندپایه نظام بوده و بر حسب فتوای همین ملا، مفسد است و شریک ارتداد و مفاسد نظام. آیا دیدار با ملایی که تلاش می‌کند میان شیعه و سنی این سرزمین آتش جنگ فرقه‌ای را مشتعل کند، کار درست است یا خیر؟

قطعاً دیدار با چنین آدمی نه درست است و نه جایز، آن هم از سوی یک چهره شناخته شده و سیاسی که می‌تواند او را از کنج عزلت و فراموشی به بازار گرم رسانه و سیاست بیاورد.

در این وضعیت، اگر نمی‌توانیم جلو چنین اشخاص و چهره‌های تفرقه افکن را بگیریم، دست کم باید تحریم شوند تا جامعه در سلامت بماند و آتش جنگ فرقه‌ای شعله‌ور نشود.

  پربازدید ترین