• شنبه, 01 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

در تاریخ تعیین شده توسط آمریکا در نشست استانبول شرکت نمی کنیم

در تاریخ تعیین شده توسط آمریکا در نشست استانبول شرکت نمی کنیم

سخنگوی دفتر سیاسی طالبان اعلام کرد که این گروه هنوز تصمیمی در رابطه با شرکت در نشست استانبول نگرفته است و گفت‌وگوهای داخلی این گروه آن‌ها در این باره جریان دارد.

«محمد نعیم» سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در گفت‌وگو با تسنیم گفت که این گروه در تاریخ اعلام شده برای نشست استانبول (27 حمل/فروردین) در این کنفرانس شرکت نخواهد کرد.

وی افزود: «ما نمی‌توانیم در تاریخ مذکور که در رسانه‌ها آمده است (27 حمل/فروردین) در این نشست شرکت کنیم، اما ما شرکت در این نشست پس از تاریخ مذکور را در دست بررسی داریم و مشورت‌ها در این باره جریان دارد».

سخنگوی دفتر سیاسی طالبان ادامه داد که نتیجه این بررسی‌ها و مشورت‌ها هرچه باشد را در آینده در اختیار رسانه‌ها قرار خواهیم داد.

محمد نعیم درباره مطرح شدن آتش‌بس به عنوان بخشی از نشست استانبول نیز گفت: «موضوع آتش‌بس آنطور که بین ما و آمریکا به امضا رسیده، در آنجا تذکر داده شده که آتش‌بس دائمی یکی از موضوعات مذاکرات بین‌الافغانی است».

وی تصریح کرد: آتش‌بس درصورتی اعلام می‌شود که توافق در نتیجه مذاکرات بین‌الافغانی بر سر یک نظام آینده صورت بگیرد.

سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در دوحه همچنین با اشاره به احتمال تمدید کوتاه مدت مهلت خروج نیروهای خارجی از افغانستان نیز اظهارداشت: درباره موضوع خروج نیروهای خارجی در پیمان  قطر توافق صورت گرفته و نهایی شده است. در این توافق آمده است که همه نیروهای خارجی باید تا پایان ماه آوریل از افغانستان خارج شوند.

محمد نعیم خاطرنشان کرد: خروج نیروها در این توافق نهایی شده است و نیز باید عملی شود، توافقاتی که در توافقنامه دوحه گنجانیده شده است باید اجرایی شود، این توافق را آمریکایی‌ها و سازمان ملل و شورای امنیت و کشورهای منطقه و کشورهای بزرگ جهان تایید کردند.

سخنگوی دفتر سیاسی طالبان با تاکید ادامه داد که توافقات با آمریکا در دوحه باید عملی شود و همه نیروهای خارجی نیز  در تاریخ تعیین شده کشور ما را ترک کنند.

  پربازدید ترین