• پنج شنبه, 09 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

یک زن در ولایت هرات محکمه صحرایی شد

یک زن در ولایت هرات محکمه صحرایی شد

ویدیوهایی که در شبکه‌های اجتماعی نشر شده نشان می‌دهد که یک زن در مکان عمومی و مقابل چشم ده‌ها بیننده محکمه صحرایی شده و شلاق می‌خورد. منابع مردمی ادعا دارند که این زن حدود دو هفته پیش در ولسوالی «اوبه» هرات محکمه صحرایی شده است.

در تصاویر منتشر شده از جریان محکمه صحرایی این زن دیده می‌شود، مردانی که ظاهراً افراد وابسته به گروه طالبان هستند، با شلاق او را به گونه بی‌رحمانه‌ای لت‌وکوب می‌کنند. طالبان در پیوند به نشر این ویدیو واکنشی نشان نداده‌اند.

این زن پس از چند ضربه شلاق، با صدای بلند ناله و توبه می‌کند، اما مشخص نیست که او به چه جرمی محکمه صحرایی و شلاق خورده است. مقام‌های محلی هرات نیز در پیوند به نشر این ویدیو چیزی نمی‌گویند.

پیش از این نیز برپایی محاکم صحرایی طالبان در برخی ولایت‌های حوزه غرب کشور مشاهده شده است. در یکی از موارد، زن جوانی به نام رخشانه، در ولایت غور سنگ‌سار شد و این رویداد واکنش‌های گسترده‌ را به دنبال داشت.

طی ماه‌های اخیر و با گرم شدن بحث گفت‌وگوهای صلح و مشارکت طالبان در حکومت افغانستان، پایمال شدن حقوق زنان و بازگشت نظام طالبانی به کشور، یکی از مهم‌ترین نگرانی‌های مردم به ویژه فعالان حقوق زنان بوده است.

  پربازدید ترین