• پنج شنبه, 06 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

تایمز: بریتانیا نیروهایش را از افغانستان خارج می کند

 تایمز: بریتانیا نیروهایش را از افغانستان خارج می کند

رسانه ها گزارش دادند که بریتانیا قصد دارد تا نیروهایش را از افغانستان خارج کند. بریتانیا در حال حاضر حدود 750 سرباز در افغانستان دارد، که این سربازان، بیشتر وظیفه مشاوره و آموزش نیروهای امنیتی افغانستان را بر عهده دارند.

تایمز به نقل از منابعی گزارش داده که پس از تصمیم رئیس جمهور امریکا، مبنی بر خروج نیروهایش از افغانستان، تا 11 سپتامبر، بریتانیا هم قصد دارد تقریبا تمامی نیروهایش را از افغانستان خارج کند.

تایمز با نشر گزارشی گفته است که بریتانیا برنامه‌ای را برای سپردن کنترول یک اکادمی نظامی در کابل تنظیم کرده که در این اکادمی، نیروهای بریتانیایی برای آموزش سربازان افغان به دولت کمک می‌کنند.

براساس این گزارش، بریتانیا هم‌اکنون حدود 750 سرباز در افغانستان دارد که بدون حمایت نیروهای امریکایی به‌دلیل اتکا به پایگاه‌ها و زیرساخت‌های این کشور، قادر به پیشبرد مأموریت‌شان در افغانستان نیستند.

پیش از این نیز رسانه های امریکایی گزارش داده بودند که رئیس جمهور امریکا تصمیم گرفته، تا نظامیان این کشور را تا یازدهم سپتامبر سال جاری، از افغانستان خارج کند.

واشنگتن‌پُست گفته که خروج کامل نظامیان امریکایی از افغانستان در بیستمین سالگرد حملات 11 سپتامبر 2001 میلادی انجام می‌شود. براساس گزارش این روزنامه، برنامه‌ بایدن برای خروج سربازان امریکایی از افغانستان قرار است امروز (چهارشنبه،‌ 25 حمل) اعلام شود.

  پربازدید ترین