• پنج شنبه, 30 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

کاخ سفید: خروج نیروهای آمریکایی تا 11 سپتامبر قطعی و بی قید و شرط است

کاخ سفید: خروج نیروهای آمریکایی تا 11 سپتامبر قطعی و بی قید و شرط است

درحالی که آمریکا همواره بر خروج مبتنی بر شرایط از افغانستان تاکید داشت اما کاخ سفید اعلام کرد که طرح تازه بایدن برای خروج مبتنی بر شرایط نیست.

کاخ سفید درباره جزئیات طرح تازه خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان گفت: ما خروج منظم نیروهای باقیمانده در افغانستان را پیش از اول می آغاز می‌کنیم و قصد داریم پیش از بیستمین سالگرد 11 سپتامبر همه نیروها را از افغانستان خارج کنیم.

مقام ارشد دولت آمریکا که نامش در بیانیه کاخ سفید نیامده است، افزود که آمریکا با ناتو برای خروج نیروها در جدول زمانی ذکر شده همکاری خواهد کرد.

وی تصریح کرد: «ما بطور واضح به طالبان گفته‌ایم که هرگونه حمله به نیروهای آمریکایی در هنگام خروج ایمن و منظم، با واکنش شدید ما روبرو خواهد شد».

بیانیه کاخ سفید اظهارداشت که آمریکا در هماهنگی با شرکای افغان و دیگر متحدان‌ش ظرفیت‌های مبارزه با تروریسم خود را تغییر خواهد داد، اما دارایی‌های خودش را برای مبارزه با تروریسم در منطقه حفظ خواهد کرد.

این مقام ارشد دولت بایدن همچنین تصریح کرد که خروج نیروهای آمریکایی تا 11 سپتامبر قطعی است و مبتنی بر شرایط نیست زیرا بایدن بر این باور است که خروج مبتی بر شرایط به معنی حضور همیشگی در افغانستان است.

وی ادامه داد که دولت بایدن به دنبال حفظ شماری از نیروهای ضدتروریسم برای ادامه حضور در افغانستان نیست و تنها شماری از نیروها برای حفاظت از دیپلمات‌های مستقر در سفارت آمریکا در کابل در افغانستان حضور خواهند داشت.

  پربازدید ترین