• پنج شنبه, 09 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

هیچ محدودیتی برای ثبت نام کودکان افغانستانی در مدارس ایران وجود ندارد

 هیچ محدودیتی برای ثبت نام کودکان افغانستانی در مدارس ایران وجود ندارد

وزیر آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران گفت:ما برای آموزش و ثبت نام محدودیتی نداریم و اگر مشکلاتی هم در این زمینه باشد تلاش می کنیم با همکاری سایر وزارتخانه ها حل گردد.

معاون سرمحقق عبدالغفور لیوال، سفیر کبیر و نماینده فوق العاده جمهوری اسلامی افغانستان در تهران به همراه دکتور سردار محمد رحیمی معین محترم وزارت معارف جمهوری اسلامی افغانستان با آقای محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران دیدار نمودند.

در این دیدار دکتور رحیمی ضمن تشکر از دستور رهبر جمهوری اسلامی ایران برای ثبت نام کودکان فاقد اسناد اقامتی، آن را فصل جدیدی در روند آموزش و پرورش کودکان مهاجر افغان در ایران دانستند.

معین وزارت معارف نیز اظهار امیدواری کردند که با همکاری این وزارت، مسئله عدم ثبت نام کسانی که نتوانسته اند برگه حمایت تحصیلی دریافت کنند به خصوص شاگردان جدیدالشمول (صنوف اول) و همچنین مجوز فعالیت برای مدارس ویژه مهاجرین افغان حل گردد.

محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران، نیز ضمن خوش آمدگویی به مقامات کشورمان، نسبت به شهادت شهدای اخیر متعلمین در افغانستان ابراز همدردی کرده و غم شریکی نمودند خاطر نشان ساختند: ما برای آموزش و ثبت نام محدودیتی نداریم و اگر مشکلاتی هم در این زمینه باشد تلاش می کنیم با همکاری سایر وزارتخانه ها حل گردد.

وی  با اشاره به نهایی شدن و امضای تفاهمنامه همکاری بین این دو وزارت ابراز داشت: جمهوری اسلامی ایران برای آموزش دانش آموزان افغانستانی در ایران از هیچ نوع کوشش فروگذار نکرده و بدون هیچ فرقی، کودکان افغانستانی در کنار کودکان ایرانی به تحصیل خود ادامه می دهند.

در این دیدار آقایان محبوب شاه فقیری مشاور وزیر معارف و سید علی حسینی اتشه معارف نیز حضور داشتند.

  پربازدید ترین