• جمعه, 10 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

افزایش ناهنجاری های اخلاقی در عربستان

 افزایش ناهنجاری های اخلاقی در عربستان

 فساد اخلاقی و جنسی روز افزون در عربستان سعودی، دیگر قابل کتمان کردن نیست و به مشکلی بزرگ در این کشور، تبدیل شده است.

رسانه ها گزارش دادند که عربستان شاهد تغییرات سریع در جامعه سعودی توسط رهبری "محمدبن سلمان" ولیعهد سعودی برای جذب قشر جوان جامعه است. این تلاش‌های غیراخلاقی در واقع عبور افراطی از خطوط سرخ دینی در جامعه این کشور است.

به گزارش پایگاه خبری الخلیج الجدید: یک زن جوان سعودی به اسم "اسما " گفته است  که در سایه تغییرات اصلاحات اجتماعی از سوی ولیعهد سعودی، او می‌تواند روابط غیراخلاقی با جنس مخالف خود را در ساحل دریای سرخ در جده داشته باشد و حتی با جنس مخالف می‌تواند در مهمانی‌های شبانه، روی شن و ماسه ها، همراه با موسیقی پایکوبی کرده و برقصد.

این زن 32 ساله به خبرگزاری فرانسه گفته است که خوشحالم که می‌توانم به ساحل مجاور بروم و از فعالیت‌های مختلف مانند قلیان کشیدن، رقص و شادی  لذت ببرم.

از زمانی که محمد بن سلمان، پسر "سلمان بن عبدالعزیز" پادشاه عربستان در سال 2017 ولیعهد شد، عربستان با تحولات شدید اقتصادی، اجتماعی و مذهبی روبرو گردید.

برگزاری کنسرت‌های موسیقی، پایان دادن به جدایی زنان و مردان در جشن‌ها، کاهش اختیارات کمیته موسوم به امر به معروف و نهی از منکر از جمله اصلاحات وی بود. اما این تغییرات با سرکوب بسیاری از منتقدان، روزنامه‌نگاران، مخالفان و فعالان حقوق بشری همراه بوده است.

ساحل «بیور بیچ» در شهر اقتصادی ملک عبدالله (125 کیلومتری جنوب جده در غرب این کشور) که در آگست گذشته افتتاح شد، یک تجربه جدید در عربستان محسوب می شود که دهه‌ها به عنوان شهری محافظه کار شناخته می شد.

در طول روز مشتریان از ساحل با آب فیروزه‌ای نامحدود و ماسه سفید استفاده می‌کنند و زنان اجازه دارند بدون رعایت پوشش و حجاب در این مکان باشند. آن‌ها همچنین اجازه دارند تا حیوانات خانگی داشته باشند.

پس از غروب آفتاب، موسیقی غربی از روی صحنه‌ای که در شن و ماسه تنظیم شده است با صدای بلند به گوش می‌رسد. در جلوی صحنه افراد پایکوبی مختلط انجام می‌دهند. به گفته یکی از مسئولان، مقامات ساحل مطمئن نیستند هر یک از زوجین ازدواج کرده‌اند یا خیر؟

  پربازدید ترین