• جمعه, 10 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

ممنوعیت فروش نان به مهاجرین؛ متخلفان مورد پیگرد قرار گرفتند

ممنوعیت فروش نان به مهاجرین؛ متخلفان مورد پیگرد قرار گرفتند

 منابع آگاه در ولایت «مرکزی» ایران می‌گویند که عوامل نصب بنر بحث‌برانگیز ممنوعیت فروش نان به مهاجرین افغانستانی مقیم روستای حاجی آباد اراک، شناسایی و مورد پیگرد قرار گرفته و بنری که تنها 10 دقیقه نصب شده‌بود، برداشته شده‌است.

منابع یاشده تایید می‌کنند که بنر جنجالی درباره ممنوعیت فروش نان به اتباع افغانستانی مقیم روستای حاجی آباد از توابع ولایت مرکزی ایران، اندکی پس از نصب برداشته شده است.

به گفته این منابع، همچنین نشست کمیسیون اتباع شهرستان اراک، برگزار و مقرر شده است که آرد به اندازه کافی در اختیار نانوایی‌ها قرار بگیرد و این مشکل رفع شده است.

در پی نصب این بنر بحث‌برانگیز، دهیار و عوامل مرتبط در شورای اسلامی روستای حاجی آباد هم به هیات تخلفات معرفی شده اند.

واکنش فرماندار اراک
در همین حال، به گزارش رسانه‌های محلی، بختیاری؛ فرماندار اراک نیز از برخورد قاطع با اقدام غیرقانونی و غیراخلاقی یک نانوا در روستای حاجی آباد اراک خبر داد.

آقای بختیاری گفت: یک نانوان روز شنبه گذشته در روستای حاجی آباد اراک در اقدامی با نصب یک اطلاعیه به بهانه کمبود سهمیه آرد اعلام کرده بود که به اتباع بیگانه نان داده نمی شود. وی افزود: پس از اطلاع از این ماجرا دهیار و صاحب نانوایی احضار و کمتر از دو ساعت اطلاعیه برداشته شد و پرونده دهیار و شورای شهر به دادستانی و شورای حل اختلاف معرفی شدند.

بختیاری اقدام غیرقانونی دهیار و شورای روستا را محکوم کرد و گفت: بحث کمبود سهمیه آرد مطرح نبوده و شورای آرد و نان هم در جریان این اقدام قرار نگرفته و  این اقدام خودسرانه و بدون هماهنگی صورت گرفته است.

این در حالی است که طی روزهای اخیر، خبر ممنوعیت فروش نان به اتباع افغانستان مقیم روستای حاجی آباد که براساس آنچه در اطلاعیه نصب‌شده توضیح داده شده‌بود این تصمیم از سوی «شورای اسلامی روستا» به دلیل قطع یارانه آرد برای اتباع خارجی، اتخاذ شده‌بود، بحث‌ها و حواشی گسترده‌ای را در شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌های خبری برانگیخت.

به این ترتیب و در نتیجه پیگیری خبرگزاری آوا، منابع محلی در استانداری مرکزی ایران می‌گویند که این ممنوعیت دیگر وجود ندارد و عوامل اتخاذ این تصمیم نیز به کمیسیون تخلفات معرفی شده‌اند.

  پربازدید ترین