• جمعه, 10 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

اشک سران کشورهای عرب در سوگ شیمون پرز!

اشک سران کشورهای عرب در سوگ شیمون پرز!

یکی از مسئولان رژیم صهیونیستی از گریۀ چند دقیقه ایِ یکی از سران کشورهای حوزۀ خلیج فارس هنگام شنیدن خبر مرگ شیمون پرز رئیس اسبق رژیم اشغالگر قدس و جلاد قانا خبر داد.
این مسئول اسرائیلی می گوید: «در نیویورک به یکی از سران (کشورهای حوزۀ) خلیج (فارس) برخورد کردم. او از من پرسید وضع شیمون چطور است؟ در جواب گفتم که متاسفانه همین الان خبر وفات او را دریافت کردم. وی شروع به گریه کرد و گریه اش چند دقیقه طول کشید».
علاوه بر این، منابع خبری خاطرنشان کردند که تعدادی از مسئولان کشورهای عربی در مراسم تشییع جنازۀ پرز شرکت خواهند کرد.
تارنمای اسرائیلی"i24"، نوشت که یکی از مشاوران محمد ششم پادشاه مغرب روز پنجشنبه برای شرکت در مراسم تشییع جنازۀ شمعون پرز به اراضی اشغالی خواهد رفت و سامح شکری وزیر خارجۀ مصر نیز به نمایندگی از کشورش در این مراسم شرکت خواهد کرد.
"i24" همچنین نوشت که هنوز مشخص نیست السیسی در این مراسم حضور خواهد یافت یا خیر.
شبکۀ 10 تلویزیون رژیم صهیونیستی به نقل از منابع اسرائیلی، از چندین تماس از سوی مقام های کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس برای شرکت کردن در مراسم خبر داد.
رادیو رژیم صهیونیستی هم به نوبۀ خود از احتمال حضور عبدالفتاح السیسی و ملک عبدالله، پادشاه اردن، خبر داد.
روز گذشته خبر مرگ شیمون پرز، نخست وزیر سابق رژیم صهیونیستی، در 93 سالگی منتشر شد.وی دو هفتۀ قبل دچار سکتۀ مغزی شده بود.
پرز آخرین بازماندۀ نسلی است که به «پدران مؤسس» رژیم صهیونیستی موسومند و نیز از اعضای ارشد حزب عمل و از جمله کسانی بود که صدها جنایت علیه ملت فلسطین برنامه ریزی و اجرا کرد، اما گذشته از کارنامۀ سیاه او، به نظر می رسد فهرست بلندبالای رسوایی سران عرب در علنی کردن ارتباط و اخلاص خود نسبت به رژیم صهیونیستی، پایانی ندارد.

  پربازدید ترین