• سه شنبه, 04 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

نتانیاهو سفیرآمریکا را احضار کرد

 نتانیاهو سفیرآمریکا را احضار کرد

 نخست وزیر رژیم صهیونیستی برای اعتراض به رای ممتنع آمریکا در جلسه شورای امنیت به قطعنامه ضد شهرک‌سازی‌ها در اراضی اشغالی، سفیر این کشور در فلسطین اشغالی را احضار و دیدار با «ترزا می» نخست وزیر انگلیس را لغو کرد.
 بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی درپی تصویب قطعنامه ضد شهرک‌سازی‌ها و رای ممتنع ایالات متحده، «دن شاپیرو» سفیر آمریکا در فلسطین اشغالی را احضار کرد.
نتانیاهو همچنین دیدار خود با «ترزا می» نخست وزیر انگلیس را نیز لغو کرد. وی پیشتر امروز (یکشنبه) سفیران تمامی 14 کشوری که به این قعطنامه رای مثبت داده بودند نیز احضار کرده بود.
به گزارش فارس، وی در جلسه امروز کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی تاکید کرد که دولت «باراک اوباما» رئیس جمهور آمریکا رای ممتنع نماینده کشورش در سازمان ملل را برنامه‌ریزی کرده بود و با حمایت از قطعنامه، از تصویب آن اطمینان حاصل کرد.
ساعات پایانی روز جمعه (3 جدی/دی) بود که شورای امنیت طی جلسه‌ای برای بررسی قطعنامه‌ای که خواستار توقف فوری شهرک‌سازی‌های رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی 1967 و «کرانه باختری» می‌شد، با 14 رای مثبت و 1 رای ممتنع (آمریکا) آن را تصویب کرد.

  پربازدید ترین