• شنبه, 01 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

کاردار سفارت افغانستان در اسلام آباد به وزارت خارجه پاکستان احضار شد

کاردار سفارت افغانستان در اسلام آباد به وزارت خارجه پاکستان احضار شد

کاردار سفارت افغانستان در اسلام آباد به وزارت خارجه پاکستان احضار شد.
در پی کشته شدن 6 سرباز پاکستانی در نزدیکی مرز افغانستان در شب گذشته، وزارت خارجه پاکستان امروز کاردار سفارت افغانستان در اسلام آباد را احضار کرد.
وزارت خارجه پاکستان با نشر خبرنامه ای می گوید، پاکستان به روز دوشنبه اعتراض و نگرانی شدید خود را در پیوند به کشته شدن 5 سرباز پاکستانی در پاسگاه های نظامی در ساحه مهمند اجنسی و یک تن دیگر در خیبر اجنسی، با احضار کاردار افغانستان به وزرات خارجه این کشور اظهار داشته است.
اسلام آباد ادعا دارد که دهشت افگنان از خاک افغانستان بالای سربازان سرحدی این کشور حمله ور شده اند.
اعلامیه می افزاید: “از حکومت افغانستان خواسته شد تا تحقیقات همه جانبه ای را در پیوند به این رویداد روی دست گرفته و اقدامات شدید را علیه دهشت افگنانی که از خاک اش فعالیت می کنند روی دست بگیرد تا در این از وقوع این گونه حوادث جلوگیری شود”.
مقام های پاکستانی همچنان از افغانستان خواسته است تا برای جلوگیری از عبور و مرور دهشت افگنان هماهنگی های بیشتری صورت بگیرد.
این درحالیست که امروز محمد حنیف اتمر مشاور امنیت ملی افغانستان که در یک نشست بین المللی در مورد مبارزه با تروریزم در دهلی جدید صحبت می کرد بر هماهنگی موثر بر علیه تروریزم منطقوی تاکید کرده گفت: “ما دشمن مشترک داریم، اما استراتیژی مشترک برای شکست این دشمن نداریم”.
این مقام بلندپایه افغان همچنان افزود که تفاوت قائل شدن میان تروریزم خوب و بد باعث خواهد شد تا روزی این هیولا بر گردد و آموزگاران خود را ببلعد.
در حال حاضر تنش شدیدی میان کابل و اسلام آباد جریان دارد.
از دو هفته بدینسو، اسلام آباد پس از یک سلسله حملات تروریستی در آن کشور گذرگاه های تورخم و سپین بولدک را بر روی ترافیک و مسافران بگونه کامل مسدود کرده است.
دو کشور یکدیگر را متهم می کنند که دهشت افگنان در کشورهای شان پناهگاه های امن دارند و از این پناهگاه ها بر علیه آنان استفاده می شود و حتی فهرستی از این پناهگاه ها و دهشت افگنان نیز از مجرا های دپلوماتیک به یکدیگر ارسال کرده اند.
مشاور امنیت ملی افغانستان در رابطه به پناهگاه های تروریستان خطاب به پاکستان گفت: “اکنون تنها یک راه موجود است تا مطابق به آن به پیش برویم، شما به فهرست ما عمل کنید، ما هم به فهرست شما عمل خواهیم کرد و ضرورت است تا تطبیق آن از سوی یک کشور سومی نظارت شود. ما آماده هستیم، آیا شما آماده هستید؟ این پیشنهادی بود که ما روی میز گذاشتیم”.

  پربازدید ترین