• شنبه, 01 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

مشاور امنیت ملی ترامپ وارد پاکستان شد

مشاور امنیت ملی ترامپ وارد پاکستان شد

مشاور امنیت ملی آمریکا که روز گذشته (یکشنبه) به کابل سفر کرده بود، دقایقی پیش وارد اسلام آباد پایتخت پاکستان شد.
به نقل از شبکه های خبری پاکستان، جنرال \'هربرت ریموند مک مستر\' نخستین مقام عالی رتبه دولت دونالد ترامپ است که از زمان آغاز دولت جدید آمریکا، در برنامه ای از پیش اعلام نشده، به پاکستان سفر می کند.
جنرال مک مستر قرار است در سفر به اسلام آباد، ضمن ملاقات با ناصر خان جنجوعا همتای پاکستانی خود، با جنرال قمر جاوید باجوا فرمانده ارتش، نواز شریف نخست وزیر و سرتاج عزیر مشاور نخست وزیر این کشور در امور خارجی نیز دیدار و گفت و گو کند.
سفر روز گذشته جنرال مک مستر به افغانستان، تنها چند روز پس از هدف قرار گرفتن مناطق شرقی کشورمان توسط بزرگ ترین بمب غیر هسته ای جهان انجام شد. این بمب توسط هواپیمای بمب افکن آمریکا به بهانه هدف قراردادن تروریست های داعش انجام شد؛ اقدامی که برخی تحلیل گران مسائل دفاعی و نظامی، آن را یک آزمایش بزرگ تسلیحاتی آمریکا در خاک افغانستان عنوان کرده اند.
قدرت تخریب بمب 10 تنی معروف به \'مادر بمب ها\' به حدی بود که گزارش ها از مناطق شمال غربی پاکستان هم مرز با افغانستان حاکی است انفجار ناشی از بمب، خرابی هایی را نیز در برخی مناطق مرزی پاکستان برجای گذاشته است.
جنرال هربرت مک مستر از نظامیان کهنه کار آمریکا است که در جنگ ویتنام شرکت داشته داشته است. او سابقه حضور در عراق و افغانستان را دارد و آشنایی نسبتا خوبی با مسائل افغانستان و پاکستان دارد.
مک مستر، جنرال سه ستارۀ 54 ساله یک ماه پیش به جانشینی مایکل فلین منصوب شد. مایکل فلین به دلیل برملا شدن تماس هایی جنجالی اش با سفیر روسیه در واشنگتن مجبور به استعفا شد.

  پربازدید ترین