• پنج شنبه, 06 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

رسانه غربی: فرد تسلیم شده به ارتش پاکستان «احسان الله احسان » نیست

رسانه غربی: فرد تسلیم شده به ارتش پاکستان «احسان الله احسان » نیست

یک منبع امنیتی در سازمان اطلاعات پاکستان به رسانه غربی گفت که فرد تسلیم شده «احسان الله احسان» سخنگوی «تحریک طالبان پاکستان» نیست.
ژنرال «آصف غفور» مسئول مطبوعاتی ارتش پاکستان در نشست خبری در شهر «راولپندی» اعلام کرد که احسان‌الله احسان سخنگوی تحریک طالبان پاکستان و سرکرده گروه تروریستی جماعت الاحرار به نیروهای ارتش این کشور تسلیم شده است.
از سوی دیگر، یک منبع امنیتی در سازمان اطلاعات ارتش پاکستان به «مشعل‌رادیو» گفته است که شخص تسلیم شده به نیروهای ارتش پاکستان، «احسان‌الله احسان» نیست و این نام مستعار برای سخنگویان گروه‌های تروریستی تحریک طالبان پاکستان و جماعت الاحرار است.
به گفته این منبع در ارتش پاکستان، شخص بازداشت شده «سجاد مهند» نام دارد و اواسط ماه آوریل به نیروهای ارتش پاکستان تسلیم شده است.
گفته می‌شود که سجاد مهمند نیز از سخنگویان تحریک طالبان پاکستان بوده است که از مناطق قبایلی «مهمند ایجنسی» است و از نام احسان‌الله احسان نیز استفاده می‌کرده است.

احسان الله احسان کیست؟
احسان‌الله احسان در سال 2011 میلادی توسط تحریک طالبان پاکستان به عنوان سخنگوی این گروه تروریستی تعیین شد.
تحریک طالبان پاکستان پس از کشته شدن «حکیم‌الله محسود» سرکرده این گروه در حمله پهپادهای آمریکایی دچار اختلافات داخلی شد.
پس از کشته شدن حکیم‌الله محسود اواخر سال 2013 میلادی احسان‌الله احسان به صورت مشترک با «عمرخالد خراسانی» فرمانده ارشد تحریک طالبان پاکستان گروه تروریستی «جماعت‌الاحرار» را تشکیل دادند که وی نیز به عنوان سخنگوی این گروه به کارش ادامه داد.
با این حال، از حدود دو سال قبل احسان‌ خاموش بود و بیانیه‌ای صادر نکرد، اما اخیرا بیانیه‌های این گروه تروریستی از سوی «اسدمنصور» به عنوان سخنگوی جماعت الاحرار منتشر می‌شد.
با این وجود دولت پاکستان درباره سرنوشت این عضو ارشد تحریک طالبان پاکستان اظهار نظری نکرده است.
گروه تروریستی جماعت الاحرار با وجود حملات خونین تروریستی در شهرهای بزرگ پاکستان بارها مسئولیت حملات اخیر به شیعیان در «پاراچنار» را نیز به عهده گرفته‌ است.

  پربازدید ترین