• چهار شنبه, 05 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

اعتصاب غذای 50 تن از رهبران جنبش های فلسطینی

اعتصاب غذای 50 تن از رهبران جنبش های فلسطینی

یک نهاد حامی زندانیان فلسطینی اعلام کرد بیش از 50 رهبر گروه‌های فلسطینی در زندان‌های رژیم اسرائیل اعتصاب غذا می‌کنند.
به گزارش فلسطین الیوم، عیسی قراقع، رئیس شورای امور اسرا و آزادگان فلسطینی، در نشستی مطبوعاتی در رام‌الله با اشاره به اعتصاب غذای گسترده زندانیان فلسطینی، خاطر نشان کرد اعتصاب غذای رهبران گروه‌های فلسطینی از روز پنج‌شنبه آغاز خواهد شد.
قراقع افزود مسئولان زندان‌های اسرائیل با هدف شکست اراده اسرا و پایان بخشیدن به اعتصاب‌های این افراد، به هعامال شکنجه‌های روحی و روانی علیه آنان متوسل شده‌اند.
گفته می‌شود این اسرا از رهبران حماس، جنبش جهاد اسلامی فلسطین و دیگر گروه‌های مردمی هستند.
رهبران گروه‌های فلسطینی در حالی ان تصمیم را اتخاذ کرده‌اند که بیش از دو هزار زندانی فلسطینی به دلیل نادیده گرفته‌شدن حقوق انسانی خود در زندان‌های اسرائیل از 28 فروردین اعتصاب غذا کرده‌اند.
پیشنهاد اعتصاب غذا که با عنوان «آزادی و کرامت» ادامه دارد، از سوی مروان البرغوثی، عضو کمیته مرکزی جنبش فتح و احمد سعدات، دبیر کل مردمی این جبهه و شماری از رهبران اسیر فلسطینی مطرح شد.
در ابتدا شمار اعتصاب کنندگان 700 نفر بود اما با گذشت زمان اعتراض به وضعیت نامناسب زندان‌ها و بی‌توجهی به وضعیت بهداشت و احقاق حقوق، گسترش یافت به طوری که تاکنون تعداد اسرای معترض فلسطینی از دو هزار نفر عبور کرده است.
بر اساس این گزارش، سازمان زندان‌های رژیم اسرائیل اجازه نوشیدن آب خنک را برای زندانیان منع کرده و آنان را وادار می‌کند آب گرم بنوشند .
به گزارش خبرگزاری فرانسه، حدود شش هزار و 500 فلسطینی در حال حاضر در زندان‌های اسرائیل زندانی‌شده‌اند که 62 تن از آنان زنان فلسطینی و 300 تن نیز زیر سن قانونی هستند.

  پربازدید ترین