• سه شنبه, 04 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

واکنش نماینده کُرد به سوزاندن پرچم عراق در کردستان

واکنش نماینده کُرد به سوزاندن پرچم عراق در کردستان

نماینده کُرد پارلمان عراق سوزان پرچم عراق از سوی برخی جوانان کُرد را محکوم کرد و از مسعود بارزانی خواست در قبال این رفتارها سکوت نکند.
"ریزان شیخ دلیر" نماینده کرد پارلمان عراق در بیانیه ای اعلام کرد: در حالی که زمان برگزاری همه پرسی استقلال کردستان نزدیک می شود، در برخی استان های عراقی شاهد واکنش هایی هرچند به شیوه نادرست نسبت به این همه پرسی هستیم و نیز دیده می شود که دربرخی محافل جوانان، از لحن فرقه گرایانه استفاده می شود.
سومریه نیوز با انتشار این خبر نوشت: این نماینده کرد در بیانیه خود افزود:"ادامه این قبیل رفتارهای منفی از سوی جوانان کُرد و واکنش جوانان عرب و سوزاندن پرچم عراق، پدیده ای نادرست و مردود است که ما آن را نمی پذیریم و باید موضعی درست و شفاف در این خصوص اتخاذ شود.
وی گفت: مساله همه پرسی امری ملی و قانونی و مربوط به کردهاست و نیازی به سوزاندن پرچم برای بیان این مساله در برابر افکار عمومی نیست و من به عنوان نماینده پارلمان عراق، این اقدام غیرمسئولانه را محکوم می کنم و از مسعود بارزانی رییس منطقه کردستان می خواهم این قبیل رفتارهای نادرست را نپذیرد.
شیخ دلیر همچنین از دادستان کل و وزارت کشور خواست متهمان اقدام نادرست سوزاندن پرچم عراق را دستگیر و مطابق قانون محاکمه کنند.
به تازگی شبکه های اجتماعی تصویر گروهی از جوانانی را منتشر کردند که پرچم عراق را به آتش کشیدند.

  پربازدید ترین