• جمعه, 31 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

پاکستان برای دفاع از مسلمانان مظلوم میانمار یکصدا شد

پاکستان برای دفاع از مسلمانان مظلوم میانمار یکصدا شد

کشور 200 میلیون نفری پاکستان اگر چه سرزمین افکار و عقاید مختلف و متفاوت است ولی بر سر موضوعاتی چون دشمنی با آمریکا، رژیم صهیونیستی و اخیرا دفاع از مسلمانان میانماری تمام مردم این کشور متحد هستند.
قطع امید مسلمانان مظلوم میانماری از ائتلاف پوشالی آل سعود باعث شده تا تمامی اقشار، گروه‌ها، احزاب و سیاستمداران پاکستانی به میدان آمده و یکصدا علیه دولت میانمار فریاد بزنند.
تظاهرات خودجوش روز گذشته مردم کراچی در حمایت از مسلمانان روهینگیایی با درخواست اخراج سفیر میانمار از پاکستان همراه شد تا جدیت و خشم مردم پاکستان نشان داده شود.
خواجه آصف وزیر امور خارجه پاکستان اعلام کرد: ظلم به مردم مظلوم روهینگیا به هیچ عنوان قابل قبول نیست و دولت میانمار باید هر چه سریعتر مشکل را به صورت ریشه‌ای حل کند.
پارلمان پاکستان با تشکیل جلسه‌ای ویژه تصمیم گیری در خصوص برخورد جدی با دولت میانمار را خواستار شده و نظر نهایی خود را به جلسه بعدی موکول کرد.
شیخ الاسلام دکتر قادری اعلام کرد: دولت باید ابعاد این فاجعه را به سازمان ملل کشانده و ازهمه کشورهای جهان بخواهد دولت میانمار را فورا تحت فشار قرار دهند.
بلاول بوتو زرداری رهبر حزب مردم نیز خواستار جلوگیری از ظلم هندوهای متعصب به مسلمانان مظلوم روهینگیایی شده و سکوت جامعه جهانی را مورد انتقاد قرار داد.
خورشید شاه رهبر حزب اپوزیسیون در پارلمان پاکستان تصریح کرد ما هرگز در مقابل ظلم به مسلمانان روهینگیایی سکوت نخواهیم کرد و به زودی صدای خود را جهانی می‌کنیم.
نفیس زکریا سخنگوی وزارت خارجه پاکستان اعلام کرد: تمام کسانی که باعث قتل و کشتار مسلمانان روهینگیایی شده‌اند باید مجازات شده و طبق قانون به صورت جدی باآنان برخورد صورت گیرد.
از سویی دیگر 300 هزار نفر از مردم پاکستان با امضای یک نامه خواستار پس گرفتن جایزه جهانی صلح نوبل از « آنگ سان سوچی» رهبر میانمار شده‌اند.
مفتی منیب الرحمن رئیس ستاد رویت هلال پاکستان اعلام کرد: تمام مسلمانان جهان علیه دولت میانمار و ظلم آنها یکصدا شوند و ما از دولت بنگلادش تقاضا می‌کنیم که به مسلمانان میانماری پناه دهد.
مردم شهر گوجرانواله نیز با برپایی تظاهرات خواستار برخورد جدی دستگاه دیپلماسی پاکستان واخراج سفیر میانمار از این کشور شدند.
تظاهرات دیگری در شهر حیدر آباد ایالت سند برگزار و از کشورهای مسلمان درخواست شد برای حل مشکل مسلمانان میانماری به میدان آمده و از خود جدیت نشان دهند.
سراج الحق رهبر حزب جماعت اسلامی نیز به ظلم و کشتار مسلمانان در روهینگیا واکنش نشان داده و خواستار برخورد جدی دولت پاکستان علیه میانمار شد.
حتی ابرارالحق خواننده مشهور پاکستانی اعلام کرد: با دیدن ظلم به مسلمانان میانماری نمی توانم سکوت کنم و از فردا دست به اعتصاب خواهم زد.
مردم پاکستان در موضوعاتی که به دفاع از حقوق مسلمانان در مقابل سایر ادیان شود به شدت فعال هستند و علیرغم گذشت سالها از جنگ اعراب و رژیم صهیونیستی اینک تنها کشوری هستند که در آن  جنگ شرکت کرده و هنوز با رژیم صهیونیستی دشمن هستند.
در روزهای اخیر نیز از احزاب شیعی گرفته تا افراط‌گرایان علیه آمریکا و دولت ترامپ به میدان آمده و خواستار برخورد جدی علیه تهدیدات رئیس جمهور آمریکا شده بودند.

  پربازدید ترین