• جمعه, 07 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

کلثوم نواز در انتخابات منطقه 120 لاهور به سختی پیروز شد

کلثوم نواز در انتخابات منطقه 120 لاهور به سختی پیروز شد

 در حالی که تصور می شد کلثوم نواز در منطقه‌ای که متعلق به نواز شریف است با اختلاف فاحش رقیب خود از تحریک انصاف را شکست دهد، وی به سختی و مشقت پیروز میدان شد.
به نقل از اکسپرس نیوز ،انتخابات منطقه 120 لاهور اگر چه با پیروزی حزب نواز شریف به اتمام رسید ولی خطر وجود تحریک انصاف را بیش از پیش به نواز شریف و آصف علی زرداری گوش زد می‌کند.
در حالی که پیش بینی‌ها بر این بود که کلثوم نواز حداقل 80 هزار رای خواهد داشت و آرا یاسمین راشد نماینده تحریک انصاف از 14هزار بالاتر نخواهد رفت نتایج غیر رسمی و اولیه آرا نشان داد که تحریک انصاف قدرتی فراتر از آنچه کارشناسان تصور می‌کنند، دارد.
یاسمین راشد نماینده تحریک انصاف توانست حدود 40 درصد آرا را در منطقه‌ای به دست آورد که جولانگاه قدرت نواز شریف بود و در خوشبینانه ترین حالت تنها 10 درصد آرا برای او پیش بینی می‌شد.
کلثوم نواز همسر نواز شریف ونماینده حزب او در این انتخابات با کسب 61 هزار رای توانست پیروز انتخابات لقب گرفته و جایگزین همسرش در پارلمان پاکستان باشد.
در هر حال انتخابات ضمنی ارزشی از لحاظ تغییر موازنه فعلی قدرت در پاکستان ندارد و صرفا نخستین مبارزه رو در روی عمران خان و نواز شریف محسوب می‌شد که البته میزبانی این مبارزه نیز با نواز شریف بود.
پیروزی نفس‌گیر حزب نواز شریف در این انتخابات اثبات کرد که کار این حزب در انتخابات آینده بسیار سخت است و اگر به زودی فکری برای خود نکنند از هم اکنون باید منتظر شکست در انتخابات مهم و سرنوشت ساز سال 2018 باشند.
از سویی دیگر حزب مردم پاکستان هم جایگاه بزرگ خود را از دست داده و تنها 14 هزار رای کسب کرده است واین به آن معنا است که در انتخابات سال آینده مشکلاتش کمتر از حزب نواز شریف نخواهد بود.
خاطر نشان می‌شود تا کنون قدرت در پاکستان بین دو حزب مسلم لیگ و حزب مردم دست به دست شده است و این نخستین باری است که تحریک انصاف به عنوان یک مدعی سوم، قدم به میدان گذاشته است.

  پربازدید ترین