• شنبه, 01 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

نیروهای عراقی برای حمله به مراکز داعش در مرز سوریه آماده می شوند

نیروهای عراقی برای حمله به مراکز داعش در مرز سوریه آماده می شوند

نیروهای عراقی روز دوشنبه با حمایت بسیج مردمی، برای حمله به آخرین پایگاه های گروه تروریستی داعش در مناطق غربی هم مرز با سوریه آماده می شوند.
موترهای زرهی و ارتش عراق در چند کیلومتری شهر «عانه» مستقر شده اند که همچنان در اشغال داعش قرار دارد.
این منطقه بیابانی در ولایت الانبار هم مرز سوریه واقع است.
نیروهای عراقی پس از آزادسازی شهر عانه اقدام به باز پس گیری شهر «راوه» و شهرک «القائم» در مرز با ولایت دیرالزور سوریه خواهند کرد.
"رشید فلیح" فرمانده بسیج مردمی عراق در این باره تاکید کرد: هدف از این عملیات، آزادسازی کامل ولا الانبار و بازگرداندن آن به آغوش وطن است.
از سوی دیگر، «عبد جبر مظلوم» جانشین فرمانده عملیات آزادسازی عراق در این باره تاکید کرد که عملیات آزادسازی این شهرها عملا، آغاز شده است و شماری از تروریست ها کشته شده اند.
مظلوم در این باره تصریح کرد، این عملیات برای آزادسازی شهرهای «عانه»، «راوه» و «القائم» انجام خواهد شد که حدود یکهزار و 500 تروریست در این سه منطقه مستقر هستند.
عملیات آزاد سازی شهر موصل از اشغال تروریست های داعش از 26 میزان 95  آغاز شد و نیروهای امنیتی مشترک عراق توانستند در پنجم ماه دلو 95 (24 ژانویه 2016) ساحل چپ (شرق) موصل را به طور کامل آزاد کنند.
العبادی در یکم ماه حوت 95 (19 فوریه 2017) نیز آغاز عملیات جدید «ای نینوا ما می آییم» را برای آزادی ساحل راست (غرب) موصل اعلام کرد.

  پربازدید ترین