• سه شنبه, 28 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

نیروهای عراقی آماده برای نقره داغ کردن بارزانی + نقشه میدانی

نیروهای عراقی آماده برای نقره داغ کردن بارزانی + نقشه میدانی

نیروهای عراقی 376 کیلومتر مربع از مساحت آلوده را از اشغال عناصر تروریستی داعش خارج کردند و در عمق ولایت کرکوک پیشروی کردند.
 نیروهای عراقی از روز پنج شنبه ( 30 سنبله/شهریور) عملیاتی را برای پاکسازی شمال ولایت صلاح الدین آغاز کردند و در همان گام نخست از 6 محور مواضع عناصر تروریستی داعش را در حومه شرقی شهر «الشرقاط» هدف قرار دادند.
عملیات پاکسازی بخش شرقی شهر الشرقاط، مقدمه ای برای پاکسازی مناطق آلوده در ولایت کرکوک به شمار می آمد و با مشارکت نیروهای ارتش، بسیج مردمی، پلیس فدرال و نیروهای واکنش سریع آغاز شد.
در بخش مرحله نخست این عملیات، نیروهای عراقی موفق شدند پس از درگیری های 24 ساعته، 30 منطقه را از لوث وجود عناصر تروریستی داعش پاکسازی کنند و مساحتی حدود 375 کیلومتر مربع را به کنترل خود درآورند.
در نقشه میدانی ذیل، مساحت پاکسازی شده را در مرحله نخست عملیات مشاهده می کنید:

نیروهای عراقی در مرحله دوم عملیات پاکسازی حومه شرقی شهر الشرقاط گام بزرگتری را برای پاکسازی مناطق آلوده برداشتند و موفق شدند با عقب راندن عناصر تروریستی داعش به مرزهای اداری ولایت کرکوک نزدیک تر شوند.
در این مرحله نیروهای عراقی موفق شدند 33 منطقه دیگر را به کنترل خود درآورند و 530 کیلومتر مربع از مساحت آلوده را از اشغال عناصر تروریستی داعش خارج کنند و خود را به مرزهای اداری ولایت کرکوک برسانند.
نیروهای عراقی در چهارمین روز و آخرین مرحله عملیات، ضربه نهایی را به عناصر تروریستی داعش وارد کردند و علاوه بر پاکسازی کامل حومه شرقی شهر الشرقاط موفق شدند بخش های از شمال غرب ولایت کرکوک را به کنترل خود در بیاورند.
در مرحله سوم عملیات نیروهای عراقی، قامت گروه تروریستی داعش در حومه شرقی شهر الشرقاط (شمال ولایت صلاح الدین) و شمال غرب ولایت کرکوک با پاکسازی 40 روستا به طور کامل خم و شکسته شد.
در آخرین مرحله از بخش نخست عملیات، نیروهای عراقی 376 کیلومتر مربع از مساحت آلوده را از اشغال عناصر تروریستی داعش خارج کردند و در عمق ولایت کرکوک پیشروی کردند تا همه پیش نیازها برای حرکت به سمت شهر راهبردی « حویجه»، لانه فساد تروریست ها فراهم شود.
در نقشه میدانی ذیل، مجموع مساحت پاکسازی شده را در  3 مرحله عملیات مشاهده می کنید:

در مجموع سه مرحله عملیات که منجر به پاکسازی کامل حومه شرقی شهر الشرقاط و پیشروی در شمال غرب ولایت کرکوک شد، 110 منطقه از اشغال تروریست ها خارج شد و مساحتی هزار و 281 کیلومتر مربع به کنترل نیروهای عراقی درآمد.
به گزارش مشرق، در حال حاضر، نیروهای عراقی با پاکسازی شهر الزاب و مناطق حومه، پل الشمیط، مناطق الزویه، النمل، بخش شمالی رشته کوه « مکحول» و قلعه بنت، آماده هستند با شروع بخش دوم عملیات به سوی عمق ولایت کرکوک پیشروی کنند.

  پربازدید ترین