• جمعه, 07 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

اعتراف عمران خان به نفوذ پاکستان بر طالبان و درخواست از امریکا برای مذاکره

اعتراف عمران خان به نفوذ پاکستان بر طالبان و درخواست از امریکا برای مذاکره

عمران خان، رهبر حزب تحریک انصاف پاکستان نفوذ پاکستان بر طالبان را می‌پذیرد اما از امریکا می‌خواهد تا از نبرد با طالبان دست بردارد.
عمران در گفت‌گویی با خبرگزاری اسوشیتد پرس، ضمن این‌که گفته‌است پاکستان بر طالبان نفوذ دارد و می‌تواند آنان ره به پای میز مذاکره بیاورد، خاطرنشان ساخته که امریکا به جای سرکوب طالبان با آنان مذاکره کند نه جنگ.
او اظهار داشته که اقدام نظامی نمی‌تواند سبب پایان جنگ 16ساله در افغانستان گردد و این را هم گفته‌است که طالبان در افغانستان پناه‌گاه‌های امن دارند و از آن‌جا علیه پاکستان حمله‌هایی را انجام می‌دهند.
او در حالی نفوذ پاکستان بر گروه طالبان را می‌پذیرد که حکومت آن کشور با آن‌که سران طالبان در خاکش حضور دارند، مسئلۀ نفوذ بر آنان را هم نمی‌پذیرد.
حکومت افغانستان بارها به پناه‌دادن و حمایت طالبان از هراس‌افگنان درخاک آن کشور تاکید کرده و در استراتیژی جدید امریکا نیز این مسئله واضح بیان شده‌است.
هرچند عمران خان این‌که پاکستان به هراس‌افگنان در خاکش پناه‌گاه‌های امن ساخته، آن را رد کرده و گفته‌است که ریشۀ جنگ افغانستان داخلی است.
با این حال، این سیاست‌گر پاکستانی در مورد اظهارات ترامپ مبنی بر پناه‌دادن پاکستان به هراس‌افگنان در جریان اعلام استراتیژی جدید گفته‌است که این استراتیژی کمی عمیقی دارد و در آن تاریخ پاکستان و شخصیت مردم افغانستان درک نشده‌است.
عمران خان می‌گوید امریکا بار ناکامی‌هایش را روی شانه‌های پاکستان انداخته و در حالی به هند امتیاز می‌دهد که با افغانستان مرزی ندارد.

  پربازدید ترین