• پنج شنبه, 09 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

حشد شعبی عراق: ابوبکر بغدادی نزد آمریکایی هاست

حشد شعبی عراق: ابوبکر بغدادی نزد آمریکایی هاست

یکی از رهبران حشد شعبی عراق با بیان اینکه  ابوبکر بغدادی در دست آمریکایی‌هاست ، اظهار داشت: واشنگتن تنها در صورتی حاضر به کشتن وی می‌شود که دیگر وجودش فایده‌ای برای این کشور نداشته باشد.
جبار المعموری از رهبران حشد شعبی عراق گفت: جهان درباره این موضوع اتفاق نظر دارد که تمامی گروه‌های تندرویی که طی دهه‌های گذشته ظهور یافته و به نام اسلام دست به فعالیت زدند، سازمان اطلاعات آمریکا نقش فعالی در ایجاد آن‌ها داشت و متأسفانه این کار با حمایت مالی برخی کشورهای عربی صورت گرفته است.
وی افزود: داعش بهانه بازگشت به عراق با ادعای مبارزه با تروریسم را برای آمریکا ایجاد کرد و امیدوار بود که دستاوردهای زیادی را محقق کند اما بعد از اینکه فتوای مرجعیت به تشکیل حشد شعبی منجر شد، شکست خورد. حشد شعبی توازن قدرت را دگرگون کرد و با خون شهدایش طرح بزرگی را ناکام گذاشت.
المعموری گفت: ابوبکر بغدادی، سرکرده داعش در دست آمریکایی‌هاست و آمریکا تنها در صورتی که برای تحقق هدفی ناچار به این کار شود یا ببیند دیگر وجود بغدادی فایده‌ای ندارد، او را خواهد کشت اما عملیات قتلش مثل یک فیلم هالیوودی با کارگردانی بسیار خوب اتفاق خواهد افتاد تا جهان را به باور داستان خود وادار کند.
وی تأکید کرد: ادارات بانفوذ زیادی بر آمریکا حکومت می‌کنند که برخی از آن‌ها تروریسم را می‌سازند و دیگری با آن می‌جنگند و این چهره واقعی آن است.

  پربازدید ترین