• جمعه, 31 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

ابراهیم الجعفری: از آمریکا و انگلیس هم تروریست وارد عراق شد؛ اما از ایران نه

ابراهیم الجعفری: از آمریکا و انگلیس هم تروریست وارد عراق شد؛ اما از ایران نه

ابراهیم الجعفری تأکید کرد که تروریست‌هایی که به عراق آمدند از بیش از 100 کشور از جمله آمریکا و انگلیس بودند اما از ایران یک تروریست نیز در عراق حضور نداشت.
وزیر خارجه عراق در سخنرانی خود در کنفرانس «حوار المنامه» (گفت‌وگوی منامه) گفت: عراق امروز در یک پیروزی واقعی به سر می‌برد و این محقق نمی‌شد جز با تلاش صادقانه نیروهای امنیتی داخلی و سیاسی و تلاش‌های دولت که تمام کوشش خود را برای اتحاد میان نیروها برای از بین بردن داعش به کار بست.
او افزود: واقعا ندیدم که ایران تروریست‌ها را به سوی عراق گسیل کند. هنگامی که گروههای داعش وارد عراق شدند، ایران گفت که ما آماده کمک هستیم و ما هم فقط خواستار مستشار نظامی شدیم و آن‌ها هم همانند باقی کشورها، مستشاران نظامی خود را به عراق اعزام کردند.
الجعفری سپس تأکید کرد:دخالت و تروریسم ایرانی در واقعیت صحنه عراق کجاست؟ من کتابی در این باره نخوانده‌ام من به واقعیت عراق نگاه می‌کنم و از حقایق سخن می‌گویم.
وزیر خارجه عراق ادامه داد: تروریست‌ها از 124 تابعیت مختلف به عراق آمدند؛ از جمله از آمریکا و انگلیس، از کشورهای خلیج [فارس] و جنوب شرق آسیا وارد عراق شدند.
وی درباره الحشد الشعبی با بیان این که این نهاد برآمده از متن مردم عراق و با فتوای مرجعیت بوده است؛ گفت: هنگامی که مسئولان کشورهای خارجی به خصوص کشورهایی که با الحشد الشعبی مخالف هستند، می‌رسیدم، تجربه تاریخی آن‌ها یادآور می‌شدم و گزوههایی که به حای ارتش و نیروهای امنیتی شکل می‌گرفتند.
الجعفری در پایان تأکید کرد» الحشد الشعبی به خوبی عمل کرده و طبق اصول انسانی در درگیری‌ها حضور یافته است.

  پربازدید ترین