• چهار شنبه, 05 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

دادگاه پاکستان عمران خان را در پیوند به اتهام فساد بی گناه شناخت

دادگاه  پاکستان عمران خان را در پیوند به اتهام فساد بی گناه شناخت

عمران‌خان، رهبر تحریک انصاف پاکستان، از اتهام فساد مالی و پول‌شویی تبرئه شد.
دادگاه عالی پاکستان، عمران‌خان را از این اتهام‌ها بی‌گناه شناخت، اما یکی دیگر از رهبران بلندپایه تحریک انصاف را در اتهام فرار از مالیات، مجرم شناخت و سلب صلاحیت کرد.
تبرئه‌شدن عمران‌خان، پیروزی‌ای بزرگی برای او به‌شمار می‌رود، زیرا هوادارانش امیدوارند که در انتخابات پارلمانی سال آینده در پاکستان، او به نخست‌وزیری برسد.
رهبر تحریک انصاف پاکستان که ازسوی حزب حاکم این کشور به‌داشتن دارایی‌های غیرقانونی، فرار از مالیات و پول‌شویی متهم شده بود، ازسوی دادگاه عالی پاکستان تبرئه شد.
عمران‌خان، رهبر تحریک انصاف گفت: «من توانستم که دربارۀ تمامی انتقال‌های مالی‌ام گزارش بدهم. جدا از این‌که دربارۀ خرید اپارتمان در لندن، فروش دوبارۀ آن و بازگشت پول آن به پاکستان، ثبوت پیش‌کش کردم. من در دادگاه شصت سند بردم. کسانی‌که بر من دعوا کرده بودند و این نوازشریف، که هنوز نتوانسته‌است دربارۀ انتقال سه‌صد میلیارد روپیه از پاکستان، پاسخ بدهد.»
جهان‌گیر ترین، یک عضو بلندپایه تحریک انصاف، که با همین اتهام‌ها روبه‌رو بود، اما سلب صلاحیت شد.
عمران‌خان، رهبر تحریک انصاف گفت: «ما فیصلۀ دادگاه را می‌پذیریم. آقای ترین به‌علت مشکلات فنی، سلب صلاحیت شد و در انتظار بازنگری دادگاه است. اما من متاسف استم و می‌گویم کسانی‌که به‌گونۀ قانونی به این کشور پول آورده‌اند نه‌باید با دزدانی مقایسه شوند که دربارۀ جایدادهای‌شان در لندن هیچ ثبوتی ندارند.»
اما وزیر داخله ایالت سند که از حزب حاکم پاکستان است با این فیصله دادگاه مخالف است و می‌گوید در این فیصله، تناقض‌هایی وجود دارند.
طلال چهودری، وزیر داخله ایالتی گفت: «یک مرد که شرکت فراساحلی دارد و آن‌را اعلام نکرده، سلب صلاحیت می‌شود. یک مرد دیگر همین‌کار را انجام داده‌است، تبرئه می‌شود. موقف حزب‌مان این است که در انتخابات آینده باید برای اصلاحات گسترده در بخش قضایی، یک اجندا وجود داشته باشد.»
تحریک انصاف پاکستان در سلب صلاحیت‌شدن نوازشریف، نخست‌وزیر پیشین پاکستان ازسوی همین دادگاه نقش بزرگی داشت.
هواداران عمران خان امیدوارند که حزب‌شان در انتخابات سال آینده این کشور، پیروز شود و او به نخست‌وزیری برسد.

  پربازدید ترین