• پنج شنبه, 06 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

اسماعیل هنیه: تصویب قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل پیروزی حق، عدالت و تاریخ است

اسماعیل هنیه: تصویب قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل پیروزی حق، عدالت و تاریخ است

 رئیس دفتر سیاسی حماس شامگاه پنجشنبه در بیانیه ای در واکنش به تصویب پیش نویس قطعنامه درخصوص قدس در مجمع عمومی سازمان ملل متحد، آن را پیروزی «حق، عدالت و تاریخ» عنوان کرد.
اسماعیل هنیه افزود: کشورهایی که به این قطعنامه رای مثبت دادند، خواست ملت های آزاد در مخالفت با سلطه آمریکا و سیاست های زورگویانه این کشور را منعکس کردند.
وی گفت: این قطعنامه ثابت کرد که زبان تهدید در مقابل قانون بی فایده است و اصول نیرومندتر از منافع است.
رئیس دفتر سیاسی حماس همچنین از دولت آمریکا خواست تا به اراده جامعه جهانی گردن نهاده و از تصمیم اخیرشان صرف نظر کند.
جنبش جهاد اسلامی فلسطین نیز در واکنش به تصویب قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل متحد اعلام کرد: تصویب این قطعنامه سیلی به آمریکا و رژیم صهیونیستی است.
به گزارش ایرنا؛ ساعاتی پیش مجمع عمومی سازمان ملل متحد پیش نویس قطعنامه علیه تصمیم اخیر ترامپ در به رسمیت شناختن قدس اشغالی به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی را با 128 رای مثبت، 9 رای منفی و 35 رای ممتنع تصویب کرد.
آمریکا شامگاه دوشنبه در جلسه شورای امنیت که با موضوع بررسی پیش نویس طرح مصر درخصوص قدس برگزار شد، پیش نویس این طرح را وتو کرد.
14کشور عضو شورای امنیت با پیش نویس طرح مصر درخصوص قدس موافقت کردند.
براساس طرح مصر در این پیش نویس، بدون ذکر نام کشور یا محکوم کردن کشوری، هر اقدامی برای تغییر وضعیت قدس را لغو می کند و از تمامی کشورها می خواهد از انتقال سفارت خود از سرزمین های اشغالی به قدس خودداری کنند

  پربازدید ترین