• جمعه, 10 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

عضو حزب تحریک انصاف پاکستان: آمریکا دیگر قابل اعتماد نیست

عضو حزب تحریک انصاف پاکستان: آمریکا دیگر قابل اعتماد نیست

عضو ارشد حزب تحریک انصاف پاکستان و نماینده مجلس ایالتی پنجاب پاکستان از آمریکا به عنوان دولت غیر قابل اعتماد یاد کرد و گفت: دولت پاکستان باید در سیاست های خود در ارتباط با آمریکا تجدیدنظر کند.
'میان محمود الرحمن' عضو ارشد حزب تحریک انصاف پاکستان می گوید که آمریکابه دلیل سیاست های خود، در منطقه به ویژه افغانستان شکست خورده است و هم اکنون به دنبال مقصر نشان دادن پاکستان در این موضوع است.
وی با بیان اینکه شیوه برخورد آمریکا به ویژه ترامپ، وضعیت روابط پاکستان و ایالات متحده را نگران کننده کرده است، اضافه کرد: آمریکایی ها از شیوه خشن و تهاجمی در مورد پاکستان استفاده می کنند، آنها همچنین کمک نظامی را به پاکستان متوقف کرده اند و پاکستان را تهدید می کنند.
این سیاستمدار پاکستانی در بخش دیگری از سخنانش در خصوص احتمال تجدید نظر پاکستان در روابط با پاکستان نیز گفت:ما یک ملت مستقل هستیم و سیاست خارجی مستقل دنبال می کنیم.
میان محمود الرحمن گفت: لازم است که روابط خود را با دولت های منطقه ای بیش از گذشته تقویت کنیم تا بتوانیم هر نوع فشار آمریکا را به شیوه ای مناسب پاسخ داده و از حقوق خود دفاع کنیم.
این عضو ارشد تحریک انصاف پاکستان و نماینده مجلس ایالتی پنجاب در بخش دیگری از سخنانش در این مصاحبه گفت: تمامی احزاب سیاسی پاکستان علیه فشارهای آمریکا متحدند و جز افزایش روابط با ایران، روسیه و چین راه دیگری نداریم.
این عضو پارلمان پنجاب در بخش دیگری از سخنانش با بیان شکست سیاست های ایالات متحده در افغانستان، تصریح کرد: نیروهای آمریکایی سال های فراوانی در افغانستان هستند، ولی هنوز طالبان بخش زیادی از آن کشور را کنترل می کنند.
به گزارش روز دوشنه ایرنا، «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا روز دوشنبه یازدهم حدی/دی ماه در نخستین اظهارات توییتری خود در سال 2018، با متهم کردن پاکستان به پناه دادن به افراطیون خشونت طلب و دروغگو، تهدید کرد که کمک های خارجی به اسلام آباد را قطع می کند.
وی در نخستین توییت خود در سال جدید میلادی نوشت: آمریکا از روی بی فکری، ظرف 15 سال گذشته بیش از 33 میلیارد دلار در قالب کمک در اختیار پاکستان قرار داده و آنها با احمق پنداشتن رهبران ایالات متحده، هیچ چیز جز دروغ و فریب تحویل نداده اند. آنها با اندکی کمک، پناهگاه در اختیار تروریست هایی که آمریکایی ها را در افغانستان شکار می کنند، قرار می دهند.
نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل نیز روز چهارشنبه سیزدهم دی ماه اعلام کرد: کاخ سفید همه حمایت‌های مالی خود را به پاکستان متوقف می‌کند زیرا دولت اسلام‌آباد از گروه‌های تروریستی علیه افغانستان حمایت و میزبانی می‌کند.
به گزارش رسانه های پاکستان، «نیکی هیلی» نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل در مقر این سازمان در نیویورک به خبرنگاران گفت: واشنگتن به دلیل حمایت پاکستان از گروه‌های تروریستی کمک‌های مالی به ارزش 255 میلیون دلار را به این کشور را پرداخت نمی کند.

  پربازدید ترین