• جمعه, 10 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

سخنگوی ارتش پاکستان: ما مسئول ضعف و ناکامی های دولت افغانستان نیستیم

سخنگوی ارتش پاکستان: ما مسئول ضعف و ناکامی های دولت افغانستان نیستیم

به نقل از جیو تی وی؛ «آصف غفور» اعلام کرد: جنگ با تروریسم به یک مرحله بسیار حساس رسیده است، ولی ما وظایف خود را انجام داده‌ایم.
سخنگوی ارتش پاکستان تصریح کرد: ما پاسخ اتهام‌زنی‌های بی‌اساس ترامپ را داده‌ایم ولی او باید بداند که بدون پاکستان هیچ‌گاه توان مبارزه و شکست القاعده را ندارد.
وی به سختی‌های فراوان عملیات ضد تروریستی «ضرب عضب» اشاره کرد و گفت: بسیاری از مناطق قبایلی پاکستان تحت نفوذ گروه تروریستی تحریک طالبان پاکستان بود، و همین باعث شد تا جنگ ما به سختی دنبال شده و طولانی شود.
آصف غفور اضافه کرد عملیات‌های ضد تروریستی پاکستان نتایج بسیار مثبتی داشته و به تمام اهدافی که پیش بینی کرده بودیم رسیده‌ایم.
این مقام ارشد ارتش پاکستان افزود: در عملیات ضرب عضب تکیه ما به قوای جسمانی جوانان ارتش است و در عملیات دوم یعنی رد الفساد از قدرت اطلاعاتی خود استفاده می‌کنیم.
وی گفت: ما در کشور خود عملیات‌های ضد تروریستی را به نقطه پایان رساندیم و اینک نوبت سران افغانستان است که با جدیت مبارزه با تروریسم را دنبال کنند.
وی تاکید کرد: ما مسئول ضعف و ناکامی‌های دولت افغانستان نیستیم و گروه تروریستی تحریک طالبان پاکستان خود اعلام کرده است که ما در خاک افغانستان حضور داریم.
سخنگوی ارتش پاکستان گفت: اگر افغانستانی‌ها مطمئن هستند که پناهگاه تروریست‌ها در خاک کشور ما وجود دارد باید اطلاعات خود را با ما در میان بگذارند تا علیه آنها عملیات انجام دهیم.
وی به اعزام بیش از 200 هزار نیروی ارتش به مرزهای افغانستان برای امن نگه‌داشتن این مناطق اشاره کرد و گفت هدف از اعزام این تعداد بالای نیرو، امن نگه داشتن مرزها است، و اگر ما درباره امنیت افغانستان یقین پیدا کنیم بلافاصله 100 هزار نفر از آنها را به مناطق داخل کشور بازخواهیم گرداند.
سخنان ژنرال آصف غفور در حالی مطرح می‌شود که تنش‌ها میان پاکستان و آمریکا بالا گرفته و دولتمردان افغانستان هم اتهامات ترامپ به پاکستان را تکرار کرده‌اند.
کابل و واشنگتن مدعی هستند که پناهگاه‌های امن تروریست‌ها در خاک پاکستان وجود دارد ولی حاضر نشده‌اند برای ادعاهای خود مستنداتی ارائه کنند.
دولت و ارتش پاکستان بارها اعلام کرده اند اگر دولتمردان آمریکایی و افغانستانی برای ادعاهای خود مستنداتی ارائه کنند حاضر به انجام عملیات ضد تروریست‌ها هستند.

  پربازدید ترین