• جمعه, 31 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

محمود عباس: به ترامپ می گوییم که طرح تو را هرگز قبول نمی کنیم

 محمود عباس: به ترامپ می گوییم که طرح تو را هرگز قبول نمی کنیم

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین گفت که قدس پایتخت ابدی فلسطین باقی خواهد ماند.
به نقل از المیادین، محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین طی سخنانی در نشست شورای مرکزی فلسطین در رام‌الله گفت: این لحظه سرنوشت‌سازی است که نیازمند مشارکت همه برای مقابله با پیامدهای تصمیم ترامپ است.
وی با انتقاد از عدم حضور نمایندگان برخی از گروه‌های فلسطینی در نشست شورای مرکزی گفت: من از مواضع برادران در حماس ناراحت هستم و دوست داشتم که رهبران حماس، مواضع خود را با محمود الزهار هماهنگ نکنند.
رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین گفت: قدس پایتخت ابدی فلسطین باقی می‌ماند و ما مرتکب اشتباهات گذشته نمی‌شویم.
وی در ادامه اظهار داشت: وقتی مسأله مربوط به ملت و سرزمین ما باشد، از هیچ کس دستور نمی‌گیریم. همه باید مسئولیت‌های خود را در این زمینه انجام دهند و نمی‌توان مسئولیت را فقط بر دوش نهادهای رسمی گذاشت.
نشست شورای مرکزی فلسطین امشب در حالی در رام‌الله آغاز شد که برخی از گروه‌های فلسطینی همچون حماس آن را تحریم کرده‌اند.
حسام بدران عضو دفتر سیاسی و رئیس دفتر روابط ملی جنبش حماس روز شنبه با صدور بیانیه‌ای مطبوعاتی در تشریح دلایل عدم حضور حماس در نشست شورای مرکزی، خاطرنشان کرد که شرایط برگزاری نشست شورای مرکزی مانع از این خواهد شد که تصمیماتی در سطح آرمان‌های ملت فلسطین و مقتضیات این مرحله اتخاذ شود.
دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا بیش از یک ماه قبل، طی سخنانی در کاخ سفید قدس را پایتخت رژیم صهیونیستی اعلام کرد و دستور فراهم کردن مقدمات انتقال سفارت آمریکا به این شهر را صادر کرد. این تصمیم با محکومیت‌های داخلی و جهانی مواجه شد و مخالفت فلسطینی‌ها با این تصمیم همچنان ادامه دارد.

  پربازدید ترین