• شنبه, 01 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

حرام اعلام شدن حمله های انتحاری توسط عالمان دین در پاکستان

حرام اعلام شدن حمله های انتحاری توسط عالمان دین در پاکستان

در یک اقدام کم سابقه، بیش از 1800 ملا پاکستانی در آن کشور گردهم آمده و حمله‌های انتحاری را توسط افراد به دلیل این‌که مخالف اسلام است، حرام و غیراسلامی اعلام کرده‌اند.
به اساس گزارش رسانه‌های پاکستان، ملاهای آن کشور ام‌روز سه‌شنبه این فتوا را صادر نموده و گفته که هیچ‌گروهی و یا شخصی نمی‌تواند که به تنهایی اعلام جهاد کند.
آنان  خاطر نشان ساخته که  کشتن مردم توسط حمله‌های انتحاری و خودکشی به معنی قتل نفس است و براساس ارزش‌های اسلامی عملی است حرام و خلاف آن می‌باشد.
در عین حال زمان، ممنون حسین، رییس جمهوری پاکستان از این اقدام عالمان دینی در آن کشور قدردانی کرده و گفته که فتوا آنان باعث ایجاد یک جامعه با ثبات و اسلامی اعتدال‌گرا خواهد شد.
گفتنی‌ست که عالمان دین پاکستان که کتابی را که در آن فتوا و سایر موارد دینی در آن ذکر شده، به دانش‌گاه‌های پاکستان هم‌چنان توزیع کرده و گفته می‌شود که به زودی رونمایی خواهد شد.
این درحالی‌ست که وقوع حمله‌های انتحاری و انفجاری در این اواخر در ایالت‌های مختلف پاکستان افزایش یافته و در نتیجۀ آن، ده‌ها تن کشته و زخمی شده‌اند.
معمولا حمله‌‎های انتحاری و انفجاری توسط گروه‌های هراس‌افگنی صورت گرفته  که به اساس اظهارات مقام‌های امریکایی، اسلام‌آباد به آنها پناه‌گاه‌های امن را فراهم کرده‌است.
به تازه‎‌گی، تنها در یک حمله انتحاری در شهر کویتۀ پاکستان، نزدیک به 20 کشته و زخمی شده‌اند که مقام‌های پاکستانی گفته عاملان آن در آن سوی خط دیورند می‌باشند.

  پربازدید ترین