• چهار شنبه, 05 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

واکنش تند پاکستان به حمله هوایی امریکا بر علیه شبکۀ حقانی

واکنش تند پاکستان به حمله هوایی امریکا بر علیه شبکۀ حقانی

دولت پاکستان پس از حمله هوایی نیروهای امریکایی بر وزیرستان شمالی بالای پناه‌گاه‌های اعضای شبکۀ حقانی، واکنش تند نشان داده‌است.
خواجه آصف، وزیر امور خارجه پاکستان در بیانیه‌یی گفته که نیروهای ناتو در افغانستان در مربوطاتی از کرم ایجینسی آن کشور یک اردو مهاجران افغان را هدف قرار داده نه افراد شبکۀ حقانی را.
در بیانیه‌یی آقای آصف آمده که دولت پاکستان این اقدام نیروهای ناتو به شدت محکوم می‌نماید و خطاب به مقام‌های امریکایی گفته که معلومات استخباراتی شان را با اسلام‌آباد شریک نمایند.
وزیر امور خارجه پاکستان گفته در صورتی امریکا معلومات استخباراتی خود را با دولت آن کشورشریک نمایند، آنان در قسمت نابودی لانه‌های شبکۀ حقانی در آن کشور اقدام جدی می‌نماید.
این درحالی‌ست که مقام‌ها در وزیرستان شمالی پاکستان گفته که نیروهای امریکایی به روز چهارشنبۀ هفتۀ جاری بر علیه شبکۀ حقانی در آن ایالت، حمله‌های هوایی را انجام داده که سه عضو آن گروه کشته شده‌اند.
منابع هم در آن ایالت گفته که در جمع کشته‌شده‌گان یک عضو ارشد شبکۀ حقانی به نام  ناصر محمود که مشهور به خاوری است، نیز شامل‌است.
این منبع نیز گفته که در حمله‌های هوایی نیروهای امریکا دو هم‌کار خاوری نیز کشته که هنوز از هویت آنان اطلاعات در دست‌رس نیست.
گفتنی‌ست که حمله‌های هوایی امریکا بر خاک پاکستان درحالی‌ صورت می‌گیرد که قبل از این واشنگتن از اسلام‌آباد خواسته بود که بر علیه لانه‌های تروریستان در خاک آن کشور اقدام نماید.
امریکا هشدار داده بود که اگر پاکستان دست به این اقدام نزند، واشنگتن عملا وارد میدان خواهد شد.

  پربازدید ترین