• پنج شنبه, 06 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

یک دانشجوی سعودی در سفری 5 روزه به فلسطین اشغالی رفت

یک دانشجوی سعودی در سفری 5 روزه به فلسطین اشغالی رفت

در حالی که ولی‌عهد عربستان سعودی در سفر اخیر به آمریکا، رژیم صهیونیستی را به رسمیت شناخت، یک رسانه این رژیم در گزارشی از سفر یک دانشجوی سعودی به فلسطین اشغالی خبر داد.

در حالی که ولی‌عهد عربستان سعودی در مصاحبه با یک نشریه آمریکایی موجودیت رژیم صهیونیستی را به رسمیت شناخت، حال رسانه صهیونیستی از سفر یک «دانشجوی عربستان سعودی» به اراضی اشغالی خبر داد.

«محمد بن سلمان» در مصاحبه با «آتلانتیک»، ضمن تکرار اظهارات بی اساس و ضد ایرانی خود گفت: «معتقدم که فلسطینیان و اسرائیلی‌ها حق داشتن سرزمین خود را دارند».

حالا امروز سه شنبه، یک رسانه رژیم صهیونیستی گزارشی مبسوط درباره سفر 5 روزه یک دانشجوی عربستان سعودی به فلسطین اشغالی منتشر کرد.

طبق گزارش «جروزالم پست»، این دانشجوی سعودی که دومین سال تحصیل خود در «کالج سلطنتی لندن» را می‌گذراند، به همراه تیم 55 نفره از دانشجویان 25 کشور، برای انجام « یک تور فناوری» به اراضی اشغالی رفت.

بنا بر گزارش‌ها این سفر را «کالج سلطنتی لندن» سازماندهی کرد و دانشجویانی از مالزی، چین، ونزوئلا، جامائیکا و چندین کشور اروپایی در آن حضور داشتند.

رسانه صهیونیستی بدون اشاره به نام این دانشجوی سعودی، از او مصاحبه‌ای منتشر کرد و به نقل از او نوشت که برخی درباره این سفر به وی هشدار داده بودند.

بنا بر ادعای این رسانه، او گفت: «برای من این موضوع که دو کشور که در مجاورت هم هستند اما هیچ روابطی و هیچ تعامل تجاری و تقریبا هیچ مراوده‌ای ندارند، خوشایند نیست».

برنامه‌ریزان این سفر، دانشجویان را علاوه بر دیدار از مناطق توریستی، به بازدید از شرکت‌های صهیونیستی فعال در زمینه فناوری‌های پیشرفته (hi-tech) و همچنین دیدار با سرمایه‌گذاران و فعالان «استارت آپ» در رژیم صهیونیستی بردند.

این دانشجوی سعودی که خواستار عدم افشای نامش شده، به «جروزالم پست» گفت که بسیاری از دوستانش درباره انجام این سفر به او هشدار داده بودند. او همچنین گفت: «من به جز برادرم، به خانواده‌ام درباره این سفر چیزی نگفتم و او هم تلاش کرد که به این سفر نروم».

این تبعه عربستان سعودی از تجربه دیدارش از مسجد الاقصی هم سخن گفت. به گفته او در جریان این دیدار، یک مرد عصبانی و خشمگین «به من طوری نگاه کرد که انگار من یک عربِ خائن هستم». او افزود: «دو دیدگاه متفاوت وجود داشت. برخی شروع به حمله به من کردند و دیگران از من استقبال کردند».

بخش دیگر این سفر 5 روزه، حضور این تبعه سعودی و دیگر دانشجویان در موزه یادبود قربانیان هولوکاست در رژیم صهیونیستی بود.

او در بخش دیگری از مصاحبه با این رسانه صهیونیستی از یک موضوع هم گله کرد و آن اصرار ساکنان فلسطین اشغالی بر «اقلیت بودن عرب‌ها در قیاس با یهودیان» بود.

وی در این باره گفت: «افراد همیشه درباره تعداد مردم یهود و عرب و اینکه عرب‌ها اقلیت هستند، حرف می‌زدند. نمی‌دانم دلیل این موضوع چیست اما آنها همیشه این موضوع را می‌گفتند».

او در بخش دیگری از مصاحبه خود، از امیدواری برای حصول «صلح» بین فلسطین و رژیم صهیونیستی و بین این رژیم و کشورهای عربی هم صحبت کرد.

به گفته او، «نسل ما شبیه به نسلی که شاهد جنگ 1948 و 1967 بود، نیست. ما نسل حاضر هستیم و شاهد این جنگ‌ها نبودیم».
رئیس «جامعه اسرائیلی» در کالج سلطنتی لندن ضمن باراز خرسندی از سفر این تبعه سعودی به اراضی اشغالی، از این سفر استقبال کرد.

«سیمون ویل» سفر این تبعه سعودی را «تجربه‌ای بینظیر» خواند و ابراز امیدواری کرد که سفرهای بیشتری در آینده از این نوع انجام شود.

روند عادی‌سازی روابط عربستان و رژیم صهیونیستی بعد از روی کار آمدن محمد بن سلمان در سال 2015 سرعت گرفته است. در سال اخیر میلادی نیز برخی گزارش‌ها از سفر بن سلمان به فلسطین اشغالی حکایت داشت.

پیشتر نیز «انور عشقی» ژنرال بازنشسته و مشاور شاه پیشین عربستان نیز در سفری به فلسطین اشغالی با مقامات صهیونیستی دیدار کرده بود.

  پربازدید ترین