• شنبه, 01 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

انتخاب مجدد «محمود عباس» به عنوان رئیس کمیته اجرایی «ساف»

انتخاب مجدد «محمود عباس» به عنوان رئیس کمیته اجرایی «ساف»

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین بار دیگر عهده‌دار ریاست کمیته اجرایی سازمان آزادی‌بخش فلسطین (ساف) شد.

«محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان بار دیگر به عنوان رئیس کمیته اجرایی سازمان آزادی‌بخش فلسطین (ساف) انتخاب شد.

روزنامه «الحیاة» عربستان گزارش داد، انتظار میرفت که عباس در پایان نشستی که شورای ملی فلسطین در شهر «رام الله» در کرانه باختری برگزار کرد، بار دیگر به این سِمت انتخاب شود.

«عزام الاحمد» عضو کمیته اجرایی سازمان آزادی‌بخش فلسطین که همپیمان عباس بود، گفت: «برادران کمیته اجرایی به من گفتند که میان خود مشورت کرده و تصمیم گرفتند که ابومازن (محمود عباس) به عنوان رئیس کمیته اجرایی سازمان آزادی‌بخش فلسطین انتخاب شود».
عباس از شورای ملی فلسطین خواسته بود که برای بررسی راههای پاسخ به تصمیمات دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا نشستی برگزار کنند.

ترامپ تصمیم دارد که پیش‌تر قدس را به عنوان پایتخت فلسطین اشغالی به رسمیت شناخته، قصد دارد در ماه جار ی (می) سفارت آمریکا را از تل‌آویو به این شهر انتقال دهد.

بیست و سومین نشست شورای ملی فلسطین دوشنبه گذشته به ریاست محمود عباس در رام‌الله با بیش از 100 غائب برگزار شد.

عباس درباره طرح دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا برای حل نزاع فلسطینی-اسرائیلی موسوم به معامله قرن گفته بود که «ما هرگز معامله قرن را نخواهیم پذیرفت و نمی‌پذیریم که آمریکا میانجی مذاکرات صلح باشد. معامله قرن یک «سیلی» به پایان صلح است زیرا می‌خواهد مسائل قدس، آوارگان و شهرک‌سازی را از مذاکرات خارج کند».

جلسات منظم و عادی شورای ملی فلسطین که نهاد قانونگذاری سازمان آزادی‌بخش فلسطین «ساف» یا پارلمان آن به شمار می‌رود و اعضای کمیته اجرایی ساف را انتخاب می‌کند از سال 1996 تا کنون برگزار نشده و فقط در سال 2009 جلسه‌ای اضطراری تشکیل داد؛ این در حالی است که شورای ملی فلسطین باید هر 2 سال یک بار تشکیل جلسه دهد.

چند روز پیش، بیش از 100 عضو شورای ملی فلسطین طی نامه‌ای از محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین خواستند نشست مذکور را به تأخیر بیندازد اما وی نپذیرفت.

شورای ملی فلسطین در سال 1948 تاسیس شد و عالی‌ترین مرجع رهبری ملت فلسطین در داخل و خارج آن به شمار می‌رود. تمامی گروه های فلسطینی به استثنای جنبش های حماس و جهاد اسلامی نمایندگان و اعضایی در شورای ملی فلسطین دارند.

  پربازدید ترین