• جمعه, 07 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

هفتمین تظاهرات بازگشت فلسطینیان در «جمعه آمادگی و هشدار»/ 3 شهید و بیش از 170 زخمی

هفتمین تظاهرات بازگشت فلسطینیان در «جمعه آمادگی و هشدار»/ 3 شهید و بیش از 170 زخمی

هزاران تن از ساکنان نوا غزه برای هفتمین هفته پیاپی خود را به مرز با سرزمین اشغالی رساندند تا بر لزوم بازگشت مردم فلسطین به سرزمین خود تأکید کنند.

از پیش از ظهر امروز به تدریج انبوهی از فلسطینیان در شرق و شمال نوار غزه خود را به فنس‌های امنیتی رژیم صهیونیستی رسانده و چادرهایشان را برپا کرده‌اند. تظاهرات بازگشت این هفته به علت نزدیک بودن به موعد انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به بیت‌المقدس از اهمیت بسیاری برخوردار است و این رویداد توانسته تأثیر خود را بر حضور گسترده فلسطینیان بگذارد.

به نوشته خبرگزاری «صفا» ارتش صهیونیستی اقدام به گماشتن تعداد زیادی تک تیرانداز در اطراف اردوگاههای ایجاد شده کرده است، همچنین موانع خاکی و سیمانی و همچنین پوشش وسیع منطقه از سوی پهبادهای اسرائیلی نیز در نطر گرفته شده است.

در برخی مناطق نیز درگیری میان جوانان فلسطینی با مأموران صهیونیستی و پرتاب گاز اشک آور و پرتاب سنگ وجود دارد.

تا کنون طبق اعلام وزارت بهداشت فلسطین سه تن شهید و بیش از 170 نفر زخمی شده‌اند. حال هفت تن از آنان وخیم گزارش شده است. یک کودک فلسطینی بر اثر اصابت دو گلوله بر ساق پا به شدت مجروح شده و یک جوان فلسطینی هنگامی که مشغول برافراشتن پرچم فلسطین در نزدیکی فنس‌های امنیتی بود، مورد اصابت گلوله قرار گرفته است.

در مقابل نیز جوانان فلسطینی اقدام به پرواز در آوردن بادبادک‌های آتش‌زا به سمت مزارع ساکنین سرزمین اشغالی کرده‌اند. این بادبادک‌ها در هفته‌های گذشته توانسته خساراتی را به صهیونیست‌ها وارد کند.

درگیری‌های‌ فلسطینیان و صهیونیست‌ها در آستانه «یوم النکبة»(روز اشغال فلسطین) تشدید شده است. از سی ام مارس گذشته و شروع راهپیمایی مسالمت‌آمیز «حق بازگشت» که به مناسبت «روز زمین» در باریکه غزه آغاز شد تاکنون، بیش از پنجاه فلسطینی به ضرب گلوله‌ نظامیان اسرائیلی شهید و بیش از هفت هزارنفر زخمی شده‌اند.

  پربازدید ترین