• جمعه, 07 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

نتایج اولیه از پیشتازی ائتلاف «الفتح» حکایت دارد

نتایج اولیه از پیشتازی ائتلاف «الفتح» حکایت دارد

سخنگوی ائتلاف «الفتح» نزدیک به الحشد الشعبی اعلام کرد نتایج اولیه انتخابات پارلمانی عراق نشان می‌دهد که ائتلاف الفتح پیشتاز است و ما نگران تقلب در نتایج انتخابات هستیم.

«احمد الاسدی» سخنگوی ائتلاف «الفتح» عراق نزدیک به الحشد الشعبی اعلام کرد که نتایج اولیه انتخابات پارلمانی این کشور حکایت از پیشتازی این ائتلاف دارد.

الاسدی با اشاره به پایین بودن درصد مشارکت در انتخابات عراق اعلام کرد که درصد مشارکت پایین است و ما انتظار آن را نداشته‌ایم.

او ضمن ابراز نگرانی درباره تقلب در اعلام نتایج ابراز امیدواری کرد که شمارش آراء سالم صورت بگیرد و با نتایج آن بازی نشود.

سخنگوی ائتلاف الفتح تصریح کرد که اطلاعاتی درباره تقلب در انتخابات به دست ما رسیده است که برای ما نگران کننده است، اما با این وجود منتظر اعلام نتایج نهایی خواهیم بود.

انتخابات پارلمانی عراق از صبح امروز شنبه در سراسر این کشور آغاز شد و روند أخذ رأی تقریبا در عموم استان‌ها در آرامش برگزار شد. حدود 25 میلیون عراقی در 18 استان که 3.5 میلیون آن، برای نخستین بار رای می‌دهند، می‌توانند در انتخابات شرکت کنند.

انتخابات 2018، چهارمین انتخابات پارلمانی بعد از سقوط رژیم بعث در عراق است که نتیجه آن انتخاب 328 نماینده خواهد بود. هفت هزار نامزد در قالب ائتلاف‌های متعددی از جمله ائتلاف «النصر»، «الفتح»،‌»دولة القانون»، «القرار العراقی» و «سائرون» با هم رقابت کردند.

  پربازدید ترین