• جمعه, 31 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

حرکت ده ها هزار فلسطینی به سمت مسجد الاقصی در صبح روز «قدس»

حرکت ده ها هزار فلسطینی به سمت مسجد الاقصی در صبح روز «قدس»

امروز ده‌ها هزار فلسطینی به سمت قدس حرکت کردند تا پس از ورود به مسجد الاقصی بتوانند آخرین نماز جمعه ماه مبارک رمضان را به جا آورند.
دهها هزار فلسطینی در ساعات اولیه صبح امروز (روز جهانی قدس) به سمت شهر قدس حرکت کردند.
 
خبرگزاری اسپوتنیک گزارش داد که این افراد حرکت خود را به سوی قدس آغاز کردند تا به مسجد الاقصی برسند و آخرین نماز جمعه ماه مبارک رمضان امسال را به جا آورند.

به گزارش اسپوتنیک، مقامات رژیم صهیونیستی هم به مردانی که بیش از 40 سال سن دارند، اجازه دادند که بدون داشتن مجوز، وارد شهر قدس شوند.

مسئولان صهیونیستی اما اجازه ندادند که نوجوانان بالای 12 سال وارد قدس شوند.

بنا بر این گزارش، زنان اما در همه رده‌های سنی اجازه دارند از گیت‌های منتهی به قدس عبور کنند؛ گیتهایی که فلسطینیان در برابر آن جمع شده اند.

گیتها و گذرگاههای اصلی شاهد حضور گسترده مردم فلسطین به ویژه ساکنان کرانه باختری است؛ کسانی که از ساعات آغازین صبح امروز حرکت به سمت مسجد الاقصی را آغاز کردند.

نهاد اوقاف اسلامی شهر قدس اعلام کرد که امروز 300 هزار فلسطینی نماز صبح خود را در این شهر به جای آوردند.

این نهاد تأکید کرد که مقدمات لازم را برای استقبال از نیم میلیون نمازگزار فراهم کرد و کمیته های محله های شهر قدس نیز روند تسهیل ورود نمازگزاران به مسجد الاقصی را آغاز کردند.

اوقاف اسلامی قدس اعلام کرد که نمازگزاران اجازه دارند از امروز تا آخرین روز ماه مبارک رمضان در مسجد الاقصی دست به اعتکاف بزنند.

پلیس اسرائیل اما تعداد نیروهای خود را در شهر قدس و شهرک قدیمی افزایش داده تا مانع از درگیری یا ایجاد خشونت شود.

  پربازدید ترین