• جمعه, 10 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

شمار شهدای «راهپیمایی بازگشت» در غزه به 127 نفر افزایش یافت

شمار شهدای «راهپیمایی بازگشت» در غزه به 127 نفر افزایش یافت

با شهادت چهار فلسطینی دیگر در روز قدس، تعداد شهدای راهپیمایی بازگشت در مرز نوار غزه به 127 تن رسید.

دیروز جمعه برابر با «روز قدس» مرز نوار غزه با فلسطین اشغالی شاهد تظاهرات گسترده به دعوت «کمیته عالی راهپیمایی بازگشت و شکست محاصره» بود.

بر اساس گزارش خبرگزاری «القدس»، وزارت بهداشت فلسطین آمار نهایی شهدای دیروز را چهار نفر و تعداد مجروحان را 618 نفر اعلام کرده که حال هشت نفر آنها وخیم است.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت، در بین مجروحان 48 کودک و 20 زن نیز دیده می‌شود؛ 117 نفر از مجموع 618 با گلوله جنگی مجروح شده‌اند. رژیم صهیونیستی همچنین خبرنگاران و تیم‌های امدادی را نیز هدف قرار داد که طی آن دو امدادگر و پنج خبرنگار زخمی شدند.

«فلسطین‌الیوم» به نقل از وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد از آغاز راهپیمایی بازگشت تا کنون 127 فلسطینی به شهادت رسید‌ه‌اند و 14700 نفر دیگر مجروح شده‌‌اند.

30 مارس امسال (2018) بود که هزاران نفر از فلسطینی‌های ساکن نوار غزه در چهل و دومین سالگرد «روز زمین» راهپیمایی سالانه و مسالمت‌آمیز خود معروف به «راهپیمایی بازگشت» را برگزار کردند تا اینگونه بر قطعنامه 194 شورای امنیت سازمان ملل تأکید کنند، قطعنامه‌ای که در بند 11 آن بر حق بازگشت آوارگان فلسطینی به سرزمینشان اشاره می‌شود.

ابتدا قرار بود این راهپیمایی‌ها تا سالروز اشغال فلسطین در 15 می برگزار شود اما اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس در آن زمان طی سخنانی اعلام کرد این راهپیمایی‌ها تا زمان نا معلوم و تا تحقق اهداف مورد نظر ادامه پیدا خواهد کرد.

  پربازدید ترین