• جمعه, 31 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

آمادگی اشرف غنی برای گفتگوی بدون قید و شرط با رهبر طالبان در هر جایی که او بخواهد!

 آمادگی اشرف غنی برای گفتگوی بدون قید و شرط با رهبر طالبان در هر جایی که او بخواهد!

محمد اشرف غنی، رئیس جمهور در دیدار با کاروان صلح‌خواهان هلمندی، از رهبر طالبان خواست در هرجای افغانستان که او بخواهد، حاضر است بدون قید و شرط با وی گفتگو کند.

آقای غنی خطاب به ملا هبت‌الله، رهبر گروه طالبان گفت: «آدرس‌تان را مشخص کنید، بیایید صلح بین‌الافغانی کنیم».

اقبال خیبر، نماینده کاروان صلح‌خواهان هلمند نیز از محمد اشرف غنی به عنوان رئیس جمهوری افغانستان و از ملا هبت‌الله به عنوان رهبر گروه طالبان، برای عدم ممانعت از فعالیت مدنی و صلح‌خواهی‌شان تشکر کرد. او از رهبری طالبان به خاطر سه روز آتش‌بس و توقف جنگ و خشونت، تشکر کرد. در دیدار رئیس جمهور غنی با کاروان صلح‌خواهان هلمند، این کاروان از دولت خواست که یک سال را آتش بس اعلام کند؛ یک کمیسیون مشترک برای صلح با طالبان بسازد و مشترکا با طالبان در مورد یک نظام جدید توافق کنند.

رئیس جمهور غنی در پاسخ به این خواست کاروان صلح‌خواهان هلمندی گفت که اگر طالبان به آتش‌بس حکومت پاسخ مثبت بدهد، او حاضر است آتش‌بس یک‌ساله اعلام کند.

اشرف غنی در بخشی از سخنانش گفت که او سوار بر تانک خارجی‌ها رئیس‌جمهور نشده، بلکه بر اساس رأی مردم زعیم ملت شده است. او از طالبان خواست تا در انتخابات اشتراک کنند.

وی با اظهار سپاس از کاروان صلح‌خواهان هلمندی افزود: «حاضر است تا در هر مکانی که آن‌ها بخواهند، پیام صلح‌خواهی حکومت را اعلام کند».

  پربازدید ترین