• جمعه, 10 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

نواز شریف و دخترش بازداشت شدند

نواز شریف و دخترش بازداشت شدند

نواز شریف، صدر اعظم پیشین پاکستان و دخترش مریم نواز روز جمعه پس از آنکه طیاره حامل آنان در میدان هوایی شهر لاهور فرود آمد، توسط نیرو های امنیتی این کشور بازداشت شدند.
هفته گذشته یک محکمه این دو را در غیاب شان به دست داشتن در فساد مجرم شناخت و نواز شریف را به ده سال حبس و مریم نواز را به هفت سال حبس محکوم کرد.
کارشناسان حقوقی می گویند که نواز شریف و دخترش بدون تسلیم شدن به مقام های پاکستانی نمی توانستند علیه این حکم محکمه استیناف طلب شوند.
سرک های شخر لاهور، مرکز پنجاب، پر جمعیت ترین ایالت پاکستان روز گذشته مملو از ده ها هزار اعضا و حامیان حزب مسلم لیگ شاخه نواز بود که به خاطر استقبال از برگشت نواز شریف از بریتانیا تجمع کرده بودند.
مقام های پاکستانی گفتند که حامیان این حزب در برخی موارد با پولیس ضد شورش نیز درگیر شدند.
نواز شریف حکم محکمه را علیه خود و دخترش محکوم کرده و آن را ناشی از انگیزه های سیاسی خوانده است.
آقای شریف ادعا دارد که اردوی مقتدر پاکستان با قوه قضاییه این کشور به گونه پنهانی همدست شده تا او را از صحنه سیاست پاکستان دور کند و نگذارد حزب مسلم لیگ شاخه نواز به قدرت برسد.
نامزدان این حزب برای انتخابات پارلمانی پیشرو همچنین ادعا دارند که اداره استخبارات نظامی این کشور (آی اس آی) آنان را تحت فشار قرار داده تا عضویت شان را در حزب مسلم لیگ شاخه نواز ترک کرده و به حیث نامزدان مستقل در این انتخابات شرکت کنند.
اردوی پاکستان هر گونه مداخله در روند انتخابات این کشور و همچنین اتهامات ارعاب رسانه ها به خاطر جانبداری از حزب تحریک انصاف پاکستان به رهبری عمران خان را به شدت رد کرده است.
قرار است انتخابات پارلمانی پاکستان در 25 جولای برگزار شود.

  پربازدید ترین