• سه شنبه, 28 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

اتحادیه اروپا انتخابات پاکستان را تایید کرد

اتحادیه اروپا انتخابات پاکستان را تایید کرد

رئیس هیات اعزامی بازرسان اتحادیه اروپا بر انتخابات سراسری پاکستان اعلام کرد که نحوه برگزاری انتخابات در این کشور رضایت بخش بوده و از نگاه بازرسان، انتخابات در سلامت کامل برگزار شد.

 مایکل گیلر عصر جمعه پس از اعلام نتیجه انتخابات سراسری پاکستان و مشخص شدن پیروز انتخابات، در نشست خبری با رسانه‌ها گفت، در مجموع، عملکرد کمیته ناظر بر انتخابات پاکستان در مقایسه با سال 2013 بهتر است.

به نقل از جیو تی وی، «مایکل گالر» رئیس هیات ناظران اتحادیه اروپا در انتخابات پاکستان اعلام کرد: علی‌رغم حضور نیروهای نظامی در انتخابات برای تامین امنیت، برگزاری و شمارش آرا صرفا به عهده مسئولین مشخص شده بود.

وی تصریح کرد: نحوه برگزاری انتخابات رضایت بخش و خوب بود ولی در شمارش آرا مشکلاتی وجود داشت.

«مایکل گالر» افزود به نظر ما حزب نواز تحت یک برنامه منظم و از پیش مشخص شده به آرامی کنار گذاشته شد که این روند جای سوال دارد.

رئیس ناظران اتحادیه اروپا در انتخابات پاکستان اضافه کرد: ما هیچ نشانه‌ای از دخالت ارتش در انتخابات ندیدیم و تحریک انصاف انتخاب اکثر مردم پاکستان است.

از سوی دیگر «عبدالسلامی ابوبکر» ناظر ویژه اتحادیه کشورهای مشترک المنافع با تائید انتخابات پاکستان گفت: تمام مقدمات به خوبی آماده شده بود و هیچ شکایت خاصی نیز در خصوص امنیت انتخابات موصول نشده است.

عبدالسلامی ابوبکر با اشاره به بازدیدهای خود از حوزه‌های اخذ رای گفت: نیروهای نظامی هیچ دخالتی در انتخابات نداشتند.

قرار است به زودی ناظران اتحادیه اروپا و اتحادیه کشورهای مشترک المنافع گزارش تفصیلی خود را در مورد انتخابات پاکستان منتشر کنند.

بسیاری از کارشناسان معتقدند انتخابات پاکستان سالم و شفاف بوده است ولی با این حال برخی احزاب بزرگ که در انتخابات شکست خورده‌اند مدعی تقلب در انتخابات هستند.

«عمران خان» رهبر حزب پیروز در انتخابات اعلام کرده است: هر کس شکایتی دارد می‌تواند آن را ثبت کند و صندوق رای  حوزه‌های مورد نظر بازشماری خواهند شد.

  پربازدید ترین