• شنبه, 01 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

وزیر خارجۀ جدید پاکستان تا چهار روز دیگر به کابل می آید

وزیر خارجۀ جدید پاکستان تا چهار روز دیگر به کابل می آید

رسانه‌‌های پاکستانی گزارش‌ می‌دهند که شاه محمود قریشی، وزیر خارجۀ جدید آن کشور تا چهار روز دیگر به کابل می‌آید.

به اساس گزارش رسانه‌های پاکستانی، آقای قریشی قرارست به روز شنبۀ آینده وارد کابل شود و با رهبران حکومت وحدت ملی و هم‌چنان صلاح الدین ربانی، وزیر امور خارجۀ افغانستان دیدار نماید.

به اساس اطلاعات به دست آمده، قرارست مقام‌های پاکستانی و افغانستان روی روابط دوجانبه و هم‌چنان پلان عمل دو کشور برای رسیده‌گی به صلح و همبستگی بحث خواهند کرد.

این درحالی‌ست که به تازه‌گی وزیر امور خارجۀ افغانستان با همتای جدید پاکستانی‌اش تماس تیلیفونی داشت و از وی خواسته بود تا از کابل دیدن نماید.

گفتنی‌ست که روابط افغانستان با رهبری دولت اسبق پاکستان در حالتی خوبی قرار نداشت و مقام‌های افغان انتظار دارند تا روی برخی از مسایل مهم با دولت جدید پاکستان به رهبری عمران خان، نخست وزیر، به توافق برسند.

اسلام‌آباد هرچند بارها گفته‌است که صلح در افغانستان به معنی صلح در پاکستان است، اما هیچ‌گاهی در امر مبارزه با هراس‌افگنی نه تنها که با کابل کار نکرده، بل‌که به اساس اظهارات واشنگتن و کابل به هراس‌افگنان که افغانستان را هدف قرار می‌دهند، مکان‌های امن فراهم کرده‌است.

به همین دلیل، امریکا در جریان چند ماۀ گذشته، 800 میلیون دالری که قرار بود که به پاکستان به‌خاطر مبارزه با هراس‌افگنی کمک کند، را قطع کرد.

در حال حاضر باید دید که با سفر آقای قریشی به کابل، آیا فصل جدید هم‌کاری میان دو کشور همسایه ایجاد خواهد شد یا خیر، سوالی که به آن زمان پاسخ خواهد ارایه کرد.

  پربازدید ترین