• شنبه, 01 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

شرط آسان عمران خان برای اعطای تابعیت پاکستان به افغانستانی ها

 شرط آسان عمران خان برای اعطای تابعیت پاکستان به افغانستانی ها

نخست‌وزیر پاکستان با اشاره به زندگی میلیون‌ها مهاجر افغانستانی در خاک پاکستان گفت: تمام افرادی که در خاک ما متولد شده‌اند می‌توانند تابعیت دریافت کنند.

به نقل از جیو تی‌وی، «عمران‌خان» نخست وزیر پاکستان در نخستین سفر خود به شهر کراچی اعلام کرد: با پاکسازی شهر کراچی از لوث حملات تروریستی، اخیراً شاهد افزایش تعداد جرائم خیابانی هستیم و این نشان می‌دهد که وضعیت اقتصادی مردم این شهر خوب نیست.

وی تصریح کرد: برای حل مشکل تصمیم داریم به تمام افغانستانیهایی که در خاک پاکستان متولد شدهاند تابعیت کشورمان را اعطا کنیم و از این به بعد آنها مشکلی برای دریافت کارت ملی پاکستانی نخواهند داشت.

عمران‌خان گفت: امنیت در شهر کراچی را باید حاصل قربانیان نهادهای نظامی و امنیتی بدانیم که علیه تروریسم مبارزه کردهاند.

نخست وزیر پاکستان به موضوع مهم ساخت سد در کشور اشاره کرده اظهار داشت: اگر کسی مانع جمع‌آوری کمک برای ساخت سد نشود تا 5 سال آینده سدهای مهمی در کشور ساخته میشوند و ما میتوانیم مانع هدر رفتن 80 درصد آبی شویم که از طریق رودهای مهم و خروشان وارد کشور میشود.

رئیس حزب تحریک انصاف اضافه کرد: اگر مانند گذشته دست روی دست گذاشته و برای ساخت سد اقدام نکنیم به‌زودی با مشکلات کمبود انرژی مواجه خواهیم شد و جبران آن نیز بسیار مشکل خواهد بود.

عمران‌خان تأکید کرد: پاکستان فقط 2 سد بزرگ دارد ولی کشور چین بیش از 84هزار سد بزرگ دارد و این نشان می‌دهد که ما در طول سالیان دراز از قدرت‌های جهان عقب مانده‌ایم.

وی افزود: یکی از مشکلات کلان‌شهر کراچی سیستم دفع زباله است و ما به دولت ایالتی 2 ماه فرصت داده‌ایم تا فکری اساسی برای پاکیزگی شهر کند.

علاوه بر این قرار است برای بازگرداندن افراد ربوده‌شده قوانین جدیدی در پارلمان پاکستان تصویب شد و دولت این کشور پیگیری جدی خود را آغاز کند.

کراچی هنوز هم کانون قدرت حزب مردم است ولی عمران‌خان در تلاش است با توجه ویژه به این شهر مشکلات ساکنان آن را حل نماید.

پاکستان دومین کشور مهاجرپذیر جهان است و همزمان با اقامت بیش از یک میلیون و نیم مهاجر افغانستانی قانونی بیش از 2 میلیون مهاجر افغانستانی غیرقانونی در این کشور زندگی می‌کنند.

  پربازدید ترین