• چهار شنبه, 05 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

پدر معنوی طالبان از چین کمک درخواست کمک کرد

پدر معنوی طالبان از چین کمک درخواست کمک کرد

مولانا سمیع الحق، معروف به پدر معنوی طالبان از چین خواسته است، که به منظور پایان دادن به جنگ افغانستان در مذاکرات شرکت کند.
به نقل از " بلومبرگ" مولانا سمیع الحق رهبر جمعیت اسلامی علمای پاکستان، که یک تن از بنیانگذاران جنبش افراطی طالبان نیز محسوب می گردد، ابراز عقیده نموده است که از مشارکت چین در مذاکرات برای حل و فصل اوضاع در افغانستان که مدت بیش از 17 سال ادامه دارد، خیلی خورسند خواهد شد. او علاوه نمود که چین نباید چنین یک موضوع مهم را به ایالات متحده امریکا اعتماد کند.
رهبر جمعیت علمای اسلام پاکستان در این دیدار تاکید کرد که بحران افغانستان موضوعی بین‌المللی است و امریکا و دیگر قدرت‌های بین‌المللی اجازه تحقق این موضوع را نمی‌دهند.   
سمیع‌الحق گفت: پیشنهاد می‌کنم برخی علمای دین و نمایندگان افغان و پاکستانی بدون دخالت امریکا باید با مخالفان دولت افغانستان دیدار و گفت‌وگو کنند.
رهبر جمعیت علمای اسلام پاکستان اظهار داشت: امریکا و دیگر قدرت‌های بین‌المللی مانع برقراری صلح و سبب ادامه خونریزی‌ها در افغانستان هستند.
لازم به ذکر است که "اکسپرس تریبون" خبر داد که یک هیئت که متشکل از نمایندگان دولت «اشرف غنی» رئیس جمهور کشور و دیپلمات‌های مستقر در پاکستان، با حضور در مدرسه «دارالعلوم حقانیه» واقع در ایالت «خیبرپختونخوا» با سمیع‌الحق دیدار کردند.

  پربازدید ترین