• پنج شنبه, 06 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

وعده ی عالمان دین پاکستان برای وساطت میان حکومت افغانستان و طالبان

 وعده ی عالمان دین پاکستان برای وساطت میان حکومت افغانستان و طالبان

عالمان دین پاکستان به عالمان دین کشور وعده سپرده‌اند که برای سرعت‌بخشیدن به روند صلح، میان حکومت افغانستان و طالبان وساطت کنند.

شورای سرتاسری عالمان دین افغانستان و شورای عالی صلح در خبرنامه‌یی از توافق عالمان دین پاکستان بر همکاری با روند صلح افغانستان خبر می‌دهد اما از توافق بر سر برگزاری نشست مشترک میان عالمان دین دو کشور و تاریخ برگزاری آن چیزی نمی‌گوید.

خبرنامه‌ افزوده که عالمان دین پاکستان وعده سپرده‌اند که در کنار همکاری و مشورت با عالمان افغانستان، موضوع را با طالبان نیز شریک کنند.

در این خبرنامه همچنین آمده‌است که مولانا سمیع‌الحق، رییس جماعت علمای اسلام پاکستان گفته که به‌خاطر آوردن صلح در افغانستان از هیچ‌گونه‌ تلاشی دریغ نمی‌کند.

شورای عالی صلح و شورای سرتاسری عالمان دین افغانستان در این خبرنامه ابراز امیدواری می‌کنند که این اقدام عالمان دین پاکستان، زمینه‌ساز پایان جنگ و آغاز صلح و ثبات در افغانستان شود.

هیات عالمان دین افغانستان به‌ریاست مولوی عطاالله لودین برای رایزنی در پیوند به برگزاری نشست مشترک میان عالمان دین دو کشور و حرام‌دانستن جنگ جاری در افغانستان از سوی عالمان پاکستان، به دعوت عالمان دین و حکومت این کشور به اسلام‌آباد رفته بودند.

خبرنامه می‌افزاید که عالمان دین کشور در این سفر سه‌روزه در کنار دیدار با عالمان دین پاکستان با شماری دیگر از رهبران مذهبی و سیاسی این کشور نیز در پیوند به جنگ و صلح افغانستان گفت‌وگو کرده‌اند.

  پربازدید ترین