• جمعه, 10 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

سوگند خوری های پاکستانی ها برای انتقام از مردم افغانستان را باید جدی گرفت

سوگند خوری های پاکستانی ها برای انتقام از مردم افغانستان را باید جدی گرفت

غنی توطئه کشتن جنرال رازق را بدوش پاکستانی ها انداخت و حالا پاکستانی ها افغانستان را عامل توطئه کشته شدن مولانا سمیع الحق می شمارند.
پاکستانی ها در قتل جنرال رازق جشن و شادی کردند، ولی حالا خبر کشته شدن سمیع الحق باعث شادی در افغانستان شده است.
اکثریت مردم افغانستان حق دارند که در مرگ اهریمنی مثل سمیع الحق بحیث پدر معنوی تروریزم طالبانی شادی کنند.

مولانا سمیع الحق یکی از خونخوار ترین مغز متفکر تروریزم است که جهاد در افغانستان را حلال و در پاکستان حرام می دانست.
او از سالهای 80 تا روز کشته شدنش یکی از بازو های استخبارات، ارتش و حکومت پاکستان در ویرانی و نسل کشی افغانستان بود. مرگ او اگر برای اکثریت مردم افغانستان جشن است، ولی برای پاکستانی ها، طالبان و تروریزم بین المللی یک ضایعه بزرگ است. تصادفی نیست که مرگ او در میان حلقات تروریستی و استخباراتی پاکستان و عمران خان آتش خشم و انتقام را علیه مردم افغانستان شعلور کرده است.
طالبان بطور رسمی مرگ او را یک ضایعه جبران ناپذیر می شمارند.

چرا مردم بی گناه افغانستان بهای قتل یک متفکر تروریسم را بپردازند؟
برای مکتب تروریزم از دست دادن یک استاد سابقدار تروریسم همچون او یک ضایعه بزرگ است. برای آی اس آی و ارتش پاکستان مرگ او بیشتر یک ضایعه است.
دولت پاکستان از سالهای 80 تا به امروز به کمک ملاهای تندرو پاکستانی نظیر سمیع الحق ، مولوی فضل الرحمن، بن لادن و ده ها تن دیگر شبکه بزرگ از تروریزم جهانی را بحیث بازوی قدرت طلبی در افغانستان و کشمیر در برابر هند وارد بازی کردند.
چرا پیروان و دست پروردگان سمیع الحق در افغانستان بیشتر نسبت به پاکستان هستند؟

نفوذ سیاسی و مذهبی مولانا های پاکستانی تنها به طالبان و یا مجاهدان و ملاها محدود نمیشود، بلکه روشنفکران، سکولار ها و تکنوکراتان غربی هم کم نیستند که به او ارادت داشتند.
باور میشود که حتی یک تعداد سکولار های چپی مکتب کمونیزم در افغانستان از سلیمان لایق تا جنرال تنی، معصوم استانکزی و ده ها تن دیگر به او ارادت دارند.
تصور میشود بسیاری ملا های افغانستان دست پرورده مولاناهای پاکستانی هستند. در شورای علمای افغانستان شاید کمتر کسی باشد که به مولاناهای پاکستانی ارادت نداشته باشند و یا از فتواهای آنها پیروی نکنند. ده ها بار مولانا سمیع الحق جهاد در افغانستان را حلال ولی در پاکستان حرام اعلام نمود، ولی شورای علمای افغانستان کوچکترین واکنش نشان ندادند. تصور میشود هنوز بسیاری ملاهای افغانستان جیره خوار از مولاناهای استخباراتی پاکستانی هستند.
حتی یک بار هم استخاره چی معروف علیه روحانیون استخبارات پاکستان واکنش و فتوا صادر نکرد.

گلبدین یکی از سر سپرده ترین دست پرورده های این مولانا است و در مرگ او عزا دار است.
حامد کرزی، اشرف غنی و خلیلزاد مدیون مدارس دینی سمیع الحق اند که ملا عمر و ده ها رهبران و لشکر طالبان را تربیت و فتوای جنگ علیه مقاومت شمال صادر کرد. شرکت نفتی یونیکال آمریکا در تحت لابینگ خلیلزاد، کرزی و غنی با سمیع الحق صاحب مدرسه دینی حقانیه قرارداد امضا کرد و در نتیجه هزاران طالب را به جبهه جنگ افغانستان فرستادند.

در مذاکرات بنام صلح میان امریکا و خلیلزاد سمیع الحق در کنار طالبان قرار داشت و بار ها بطور علنی اعلام کرد که به زودی آمریکا افغانستان را ترک می کند و طالبان فرزندان مدارس او در این کشور درفش امارت اسلامی را بلند خواهند کرد.
او هم چنان مدعی شد که مردم افغانستان بی صبرانه منتظر حکومت طالبان اند.
اما با کشته شدن سمیع الحق روز گذشته بطور فجیح در پاکستان، وی این آرمان را بگور برد.

برای مردم افغانستان لازم است که نگران حرکات انتقامجویانه پاکستانی ها پس از کشته شدن سمیع الحق باشند. سوگند خوری های پاکستانی ها برای انتقام از مردم افغانستان را باید جدی گرفت. زیرا ستون پنجم و دست پرورده های او در افغانستان بیشتر از پاکستان اند.

  پربازدید ترین