• جمعه, 31 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

عبدالله: حکومت به متضررین آتش سوزی اخیر در کابل کمک می کند

عبدالله: حکومت به متضررین آتش سوزی اخیر در کابل کمک می کند

عبدالله عبدالله، رییس اجرایی کشور گفته است که حکومت در قسمت بازسازی و فعال کردن مارکت‌هایی که در آتش سوخته است، کمک می‌کند.

آقای عبدالله روز شنبه (12 عقرب) در دیدار با شماری از تاجران، مالکان و دکانداران مارکت‌های خیرخواه، اتفاق، زرنگار، کابل و صدیق عمر در جاده‌ی نادر پشتون شهر کابل گفته است: «در حالی‌که بازگشت سرمایه‌های اصلی وجود ندارد ولی حکومت در قسمت بازسازی و فعال نمودن مارکت‌ها در حد امکان کمک خواهد کرد.»

رییس اجرایی در این دیدار افزوده است که یک نشست فوق‌العاده میان وزارت‌های مالیه، داخله، اتاق‌های تجارت و صنایع و شهرداری کابل با حضور نمایندگان مارکت‌های متضرر شده برگزار می‌شود و در مورد امکان جبران خسارت، بازسازی مارکت‌ها، قرضه‌های بانکی، معافیت مالیاتی و ارزیابی خسارات به بحث گرفته خواهد شد.

از سویی هم، رییس اجرایی امروز یکشنبه پس از بازدید از محل آتش‌سوزی گفته است: «بعد از بررسى محل آتش‌سوزى اخیر در جاده نادر پشتون، مجلس مشترکى با نمایندگان مارکت‌های آسیب دیده و مسوولین حکومت برای ارزیابی خسارات و کمک به متضررین داشتیم که در آن راه‌هاى عملى کمک به آسیب دیدگان به بحث گرفته شد.»

آتش‌سوزی در مارکت خیرخواه در جاده‌ی نادر پشتون شهر کابل حوالی ساعت شش شام پنج‌شنبه (11 عقرب) آغاز شد و تا ساعت شش صبح جمعه ادامه یافت.

به دنبال آن، روز شنبه (12 عقرب) نجیب دانش، سخن‌گوی وزارت داخله در نشست خبری در مرکز رسانه‌های حکومت گفت که یک هیأت با صلاحیت برای بررسی عوامل این آتش‌سوزی کارش را آغاز کرده و یافته‌های این هیأت به زودی با رسانه‌ها شریک خواهد شد.

آقای دانش گفت دلیل گسترش این آتش‌سوزی غیرپلانی بودن ساحه و وجود غرفه‌های چوبی بود که عمل‌کرد موترهای اطفائیه را محدود کرده بود.

او همچنان گفت: «اکثر دکان‌ها در ساحه‌ی آتش‌سوزی مواد آتش‌زا، کارتن باب وبالون‌های گاز را عرضه می‌کردند. در کنار این، با آتش گرفتن یک انبار روغنیات مربوط یکی از شرکت‌های مخابراتی در این ساحه، مهار آتش‌سوزی غیر قابل کنترل شده و به سرعت از یک مارکت به مارکت‌های دیگر گسترش یافته است.»

  پربازدید ترین