• جمعه, 31 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

کماندوهای صهیونیست با پوشیدن لباس زنانه، فرمانده القسام را ترور کردند/ ناتوانی گنبد آهنین در مقابله با موشک های مقاومت

کماندوهای صهیونیست با پوشیدن لباس زنانه، فرمانده القسام را ترور کردند/ ناتوانی گنبد آهنین در مقابله با موشک های مقاومت

یک وبگاه فلسطینی اعلام کرد تعدادی از نیروهای ویژه صهیونیست که یکشنبه شب در عملیات ترور یک فرمانده شاخه نظامی حماس دست داشتند، لباس زنانه پوشیده بودند.

در پی درگیری‌ها دیشب (یکشنبه شب) نظامیان رژیم صهیونیستی و گردان‌های «القسام» شاخه نظامی حماس در شرق «خانیونس» واقع در جنوب نوار غزه هفت فلسطینی به شهادت رسیدند.

همچنین یک افسر صهیونیستی کشته و یک نظامی دیگر این رژیم زخمی شد. افسر صهیونیستی کشته شده درجه سرهنگ دومی داشته و فرمانده گردان بوده است.

اسامی شهدای دیشب بر اساس اعلام وزارت بهداشت به این شرح است: «نورالدین محمد سلامه برکه از فرماندهان ارشد القسام (37 ساله) محمد ماجدی موسی القرا (23 ساله) خالد محمد علی قویدر (29 ساله) مصطفی حسن محمد ابوعوده (21 ساله) محمود عطاءالله مصبح (25 ساله) علاء الدین فوزی محمد فسیفس (19 ساله) و عمر ناجی مسلم أبو خاطر (21 ساله).

کماندوهای صهیونیست با پوشیدن لباس زنانه، فرمانده القسام را ترور کردند/ ناتوانی گنبد آهنین در مقابله با موشک های مقاومت

گردان‌های «القسام» شاخه نظامی حماس در توضیح این حادثه اعلام کرد گروهی از نیروهای ویژه (کماندوها) رژیم صهیونیستی با یک خودروی غیرنظامی به منطقه مسجد شهید «اسماعیل ابوشنب» در عمق سه کیلومتری خانیونس نفوذ کردند و نور برکه از فرماندهان القسام را ترور کردند.

ارتش رژیم صهیونیستی می‌خواسته این کار را بی سر و صدا انجام دهد اما نیروهای مقاومت متوجه موضوع می‌شوند و آنها را تعقیب می‌کنند.

بر اساس بیانیه القسام، زمانی که نیروهای این جنبش دست به تعقیب کماندوهای صهیونیستی می‌زنند نیروی هوایی رژیم صهیونیستی اقدام به بمباران منطقه می‌کند تا نظامیان خود را نجات دهد.

جزئیات ترور فرمانده القسام
وبگاه «قدس» به نقل از منابع آگاه نوشت دیشب یک خودرو از نوع «فولکس واگن» در مقابل منزل نور برکه در منطقه «بنی سهیلا» برای چند دقیقه متوقف شد. از آنجایی که خودرو مشکوک بود نور برکه به همراه چند نفر دیگر از گردان های القسام به تعقیب این خودرو پرداختند.

نیروهای مقاومت موفق به توقف این خودرو در نزدیکی «عبسان الکبری» شدند و از کسانی که در خودروی مذکور بودند خواستند هویت خود را افشا کنند. در این هنگام بود که تعدادی از کماندوهای صهیونیستی در پشت خودرو شروع به تیراندازی به سمت نیروهای القسام کردند.

در ادامه این گزارش آمده است بخشی از نیروهای ویژه صهیونیست‌ها لباس زنان پوشیده بودند و همین افراد به سمت نیروهای مقاومت تیراندازی کردند.

بر اساس گزارش قدس، نور برکه فورا به شهادت رسید و تعدادی از نیروهای مقاومت که زخمی شده بودند با فرماندهان خود تماس برقرار کردند و عملیات تعقیب خودروی صهیونیستی پس از آن آغاز شد.

در پی این موضوع چندین موشک نیز از نوار غزه به سمت فلسطین اشغالی شلیک شد و صهیونیست‌ها اعلام کردند سامانه موسوم به «گنبد آهنین» فقط جلوی سه موشک از مجموع هفده موشک را گرفته است.

  پربازدید ترین