• جمعه, 10 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

شکست سنگین فوتبال زنان کشورمان در مقابل ازبکستان

شکست سنگین فوتبال زنان کشورمان در مقابل ازبکستان

تیم ملی فوتبال زنان افغانستان در اولین دور رقابت‌های زنان مرکز آسیا با دریافت 20 گل از ازبکستان شکست سنگینی را در کارنامه خود ثبت کرد.

مسابقات کشورهای مرکز شامل افغانستان، ایران، ازبکستان، تاجیکستان و قرقیزستان از روز گذشته آغاز شده و قرار است که تا اول دسامبر سال جاری میلادی در شهر تاشکند، پایتخت ازبکستان ادامه یابد.

طاهر رئوفی، از مسئولان فنی فدراسیون فوتبال کشورمان گفت که برد و یا باخت برای تیم فوتبال زنان افغانستان مهم نیست، مهم حضور آنان با توجه به وضعیت افغانستان در میادین بین المللی است.

تیم ملی فوتبال زنان برای نخستین بار در سال 2007 با مخلوطی از بازیکنان داخلی و خارجی تشکیل شد. این تیم در همین سال در یک تورنمنت در کشور پاکستان شرکت کرد و در اولین حضورش در میدان فوتبال موفق به کسب مقام نایب قهرمانی شد.

در سال‌های اخیر افغانستان از رقابت در جنوب آسیا خارج شده و باید با کشورهای مرکز آسیا به رقابت بپردازند، آقای رئوفی می‌گوید که فوتبال مرکز آسیا با فوتبال جنوب آسیا تفاوت زیادی دارد و این شکست برای افغانستان دور از انتظار نبود.

در رقابت عصر روز گذشته تیم ملی افغانستان 20 گل از ازبکستان دریافت کرد که این شکست در تاریخ تیم ملی زنان افغانستان بی‌سابقه بوده است.

شماری از کاربران شبکه‌های اجتماعی افغانستان نوشته که تیم ملی افغانستان تقریبا هر چهار دقیقه یک گل از ازبکستان دریافت کرده است.

براساس برنامه اعلام شده قرار است که تیم ملی افغانستان روز یکشنبه(چهارم قوس/آذر) به مصاف تیم ملی ایران برود. روز سه‌شنبه همین هفته نیز به مصاف قیرقیزستان و شنبه هفته آینده نیز در مقابل تیم ملی تاجیکستان بازی خواهد کرد.

  پربازدید ترین