• جمعه, 31 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

بیانیه حماس به مناسبت سی و یکمین سالگرد تأسیس

 بیانیه حماس به مناسبت سی و یکمین سالگرد تأسیس

جنبش حماس در بیانیه ای به مناسبت سی و یکمین سالگرد تأسیس خود اعلام کرد که آزادسازی فلسطین و تأسیس کشور مستقل فلسطین به پایتختی قدس و بازگشت آوارگان همواره و برای همیشه به عنوان آرمان و یکی از اصول ثابت این جنبش باقی می ماند. این بیانیه بر ضرورت پایان دادن به تفرقه و تقویت مشارکت ملی تأکید شده است.

حماس در این بیانیه که دیروز جمعه صادر شده تصریح کرده است: توافق نیروها و گروه های فلسطینی بر سر برنامه ملی، فصل مشترک همه گروه هاست و باعث تقویت فرصت موفقیت این برنامه در مقابله با چالش های مهم می شود.

این بیانیه بر حق ثابت و تضمین شده فلسطین در مقابله با رژیم اشغالگر در همه قوانین بین المللی تأکید کرده است.

در این بیانیه همچنین بر ضرورت پایان فوری اختلاف و چنددستگی از طریق اجرای دقیق توافقهای مصالحه و تقویت مشارکت ملی که در توافق قاهره 2011 به آنها اشاره شده است، تأکید شده است.

حماس در این بیانیه همچنین حمایت و پشتیبانی خود را از تظاهرات بازگشت و شکست محاصره تا تحقق کامل خواسته های نیروهای ملی و اسلامی اعلام کرده است.

حماس همچنین مخالفت قاطعانه خود را یا معامله قرن اعلام کرده و بر ضرورت مقابله با آن از تمام راه های ممکن تأکید کرده و گفته است که به هیچ قیمتی اجازه اجرایی شدن آن را نمی دهد.

همچنین مخالفت خود را با عادی سازی روابط با رژیم اشغالگر اعلام کرده و از کشورهای عربی و اسلامی خواسته است دروازه های خود را به روی این دشمن جنایتکار ببندند.

همچنین تصریح کرده است که قدس پایتخت ابدی فلسطین و حق ثابت ملت فلسطین و امت عربی و اسلامی است. و از ذره ای از خاک آن نمی گذریم و هر کاری که رژیم اشغالگر برای محو آثار و نشانه های آن کند اعم از تغییر بافت جمعیتی و شهرک سازی و تحریف حقایق همه و همه محکوم به شکست هستند.

در این بیانیه همچنین تصریح شده است که حق بازگشت آوارگان و مهاجران فلسطینی به سرزمین خود حقی طبیعی و فردی و گروهی است که در تمام ادیان آسمانی و اصول اساسی حقوق بشر مورد تأیید قرار گرفته است و هیچ کس نمی تواند این حق را از بین ببرد.

  پربازدید ترین