• پنج شنبه, 09 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

مخالفت شدید عشایر الانبار با بازگشت خانواده های داعش به مناطق آزادشده

سخنگوی عشایر ولایت الانبار عراق تاکید کرد که مردم این ولایت با بازگشت خانواده‌های داعش به مناطق آزادشده مخالف هستند.

«سفیان العیثاوی»،  سخنگوی رسمی شورای شیوخ و عشایر ولایت الانبار روز یکشنبه نسبت به بازگشت خانواده‌های داعش به مناطق آزاد شده این ولایت و بازگشت هسته‌های خفته تروریستی ابراز نگرانی کرد.

العیثاوی گفت: شهرهای آزاد شده از چنگ داعش در الانبار در حال حاضر امن و باثبات هستند و مردم برای پیگرد عناصر تروریستی و جنایتکار با نیروهای امنیتی همکاری می‌کنند.

وی افزود: پیشگیری از بازگشت خانواده‌های داعش درخواست عشایر، دستگاه امنیتی و دولت است تا هسته های خفته به مناطق آزاد شده بازنگردند و داعش نتواند از طریق خانواده‌ها جای پای تازه‌ای در الانبار پیدا کند.

سخنگوی عشایر الانبار گفت: نیروهای امنیتی در حال بررسی اطلاعات مربوط به خانواده‌های ساکن در اردوگاه بزینز، العامریه و الحبانیه هستند تا آنهایی که فرزندانشان با داعش همکاری نداشتند بتوانند به مناطق آزاد شده بازگردند.

شماری از شیوخ و چهره‌های سرشناس در ولایت الانبار شورای عشایر الانبار را بعد از سال 2014 میلادی با هدف کمک به نیروهای امنیتی در امر مبارزه علیه گروه تروریستی داعش تشکیل دادند.

با وجود شکست گروه تروریستی داعش در عراق، هنوز شماری از اعضای این گروه تروریستی در مناطق مختلف این کشور حضور دارند و به صورت پراکنده دست به اقدامات  تروریستی می‌زنند.

گروهک تروریستی داعش در سال 2014، با حمایت‌های مالی و نظامی آمریکا و هپیمانان غربی و عربی این کشور از جمله عربستان  با حمله به عراق، بخش‌های وسیعی از مناطق شمالی و غربی این کشور را اشغال و جنایات بی شماری انجام داد.

به دنبال آن عراق از ایران خواست که به بغداد در مبارزه با تروریست ها کمک کند.

نیروهای عراقی با کمک مستشاری جمهوری اسلامی ایران اواخر آبان 1396 موفق شدند؛ شهر «راوه» در ولایت الانبار(آخرین پایگاه داعش در عراق) را آزاد کنند که با آزادسازی این شهر عملا کار داعش در عراق تمام شد.

  پربازدید ترین