• جمعه, 31 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

چرا بشار اسد به افشای جبهه های جنگ چهارگانه اشاره کرد؟

 چرا بشار اسد به افشای جبهه های جنگ چهارگانه اشاره کرد؟

خبر:
♦ بشار اسد رییس جمهور سوریه روز گذشته به تشریح جبهه های نبرد 4گانه علیه کشورش پرداخت.

تحلیل:
• انتخاب امروز بشار اسد برای تشریح جبهه های 4گانه جنگ علیه سوریه بدلیل همزمانی با روزهای اعلام پایان وجود داعش در سوریه از سوی امریکا تاکیدی بر این است که با بسته شدن جبهه داعش و کاسته شدن از تعدد دشمنی ها درسوریه همچنان جبهه های نبرد جدید و شایسته تامل و توجهی مقابل مردم سوریه قرار دارد.

• در حالی که مهلت 15 ماهه آمریکایی ها به داعش در سوریه با این هدف صورت گرفته است که آمریکا خود را پیروز این میدان معرفی کند هجوم بشار اسد به هرگونه اشغال سوریه از سوی هر دولتی و به ویژه ترکیه حکایت از آن دارد که در استراتژی سوریه هیچ گونه سازشی اعم از تجزیه، فدرالیسم و ... جایگاهی ندارد.

• در کنار جنگ نظامی در خلال 7 سال گذشته، جنگ نرم علیه اسد و حکومتش در حالی مورد اشاره رییس جمهور سوریه قرار گرفت که طی روزهای گذشته تاکید بر وخامت اوضاع لیر سوری در برابر دلار، کمبود گاز، مواد غذایی و بلاخره مسائلی چون گروگان گیری با هدف اخاذی از مردم سوریه در فضای مجازی شعله های جنگ نرم را علیه حکومت سوریه شعله ورتر کرده بود. تاکیدات اسد در واقع هشداری نسبت به این بخش بسیاری جدی جنگ علیه ملت و حکومت سوریه طی روزها و ماه های آینده بود.

• از سخنان اسد می توان استنباط کرد که حکومت سوریه همچنان مصر بر پیگیری مساله شمال سوریه و مقابله با ترک ها جهت آزادی کامل این منطقه، حل کردن مساله کردها در این منطقه و در عین حال بسامان کردن اوضاع داخلی در سایه اعمال اصلاحات جدید است. بدیهی است در چنین شرایطی مساله اصلاح قانون اساسی در شرایطی که نبرد و مقاومت 7 ساله حکومت و مردم سوریه را بخواهد نادیده بگیرد به هیچ وجه جایگاهی در آینده سیاسی این کشور نخواهد داشت.

  پربازدید ترین