• جمعه, 31 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

اسلام آباد: سخنان عمران خان در رابطه به تشکیل حکومت موقت در افغانستان غلط تعبیر شده است

 اسلام آباد: سخنان عمران خان در رابطه به تشکیل حکومت موقت در افغانستان غلط تعبیر شده است

وزارت خارجه پاکستان اعلام کرده است که سخنان عمران خان نخست وزیر این کشور در رابطه به تشکیل حکومت موقت در افغانستان غلط تعبیر شده است.

در اعلامیهٔ که از سوی وزارت خارجه پاکستان به نشر رسیده آمده است که رسانه ها از اظهارات عمران خان نخست وزیر پاکستان تعبیر غلط کرده اند.

وزارت خارجه پاکستان واکنش ها به اظهارات نخست وزیر این کشور را ناموجه خوانده و افزوده است که آقای عمران خان در جریان سخنانش از نمونهٔ یاد آوردی کرده است که بر مبنای آن انتخابات در پاکستان تحت ریاست یک اداره موقت صورت میگیرد.

اعلامیه می افزاید که به جز از ترویج پروسه صلح به رهبری و مالکیت افغان ها، پاکستان دیگر علاقه ای در امور افغانستان ندارد.

این در حالی است که نخست وزیر پاکستان به تازگی گفته است که روند صلح افغانستان با بن بست مواجه شده است و برای شکستاندن این بن بست باید یک حکومت موقت ایجاد شود.

آقای عمران خان که به روز دوشنبه با شماری از خبرنگاران محلی در دفتر کارش سخن میزد، گفت که حکومت افغانستان با پافشاری هایش برای گفتگوی مستقیم با طالبان مانع پیشبرد روند صلح شده است.

وی همچنان گفته است که روند صلح زمانی موفق خواهد شد که یک یک حکومت موقت و بی طرف ایجاد گردد و یک انتخابات شفاف و آزاد که تمام اقشار در آن سهم داشته باشند، برگزار گردد.

  پربازدید ترین